TroebelWater.nl

Eis van acht jaar tegen Transformanten

Updated On: January 20th, 2012 by Pennywise

Wegens drukke werkzaamheden kon ik er niet bij zijn deze week, maar de eis tegen Transformante sekteleden Patrick de *people whisperer* en grafkistenbouwer Peter wegens betrokkenheid bij de aanslag op Frits Bebelaar is acht jaar. Het openbaar ministerie meent voldoende bewijsmateriaal tegen ze verzameld te hebben, hoewel niet precies duidelijk is wie nou wat deed in de uitvoering van de aanslag.

Ook schreef de heer Bebelaar een open brief aan Omroep Brabant, waarin hij aangeeft nog steeds bang te zijn voor wraak van de Transformanten. Hij is niet de enige. De afgelopen jaren is deze sekte zo ongeveer fulltime bezig geweest met het intimideren, bedreigen en online belagen van vermeende tegenstanders, inclusief de webmaster van dit blog. Zelfs journalisten en schrijvers die aangaven te willen gaan schrijven over de transformanten werden al voor ze iets over de transformanten publiceerden preventief geintimideerd door deze sekte. Veel mensen zijn ontzettend bang voor deze club.

Ik hoop dan ook van harte dat de rechter de eis van acht jaar overneemt en er hierna voortvarend te werk gegaan wordt met de ontmanteling van deze sekte/ criminele organisatie.

UPDATE: Recente atikelen over de Transformanten verschenen bij Radio Rijnmond, Omroep Brabant, BN de Stem, De Televaag en het Eindhovens Dagblad.

Pickelhaube

  HOMEPAGE  | January 20th, 2012 at 11:10 AM
Pickelhaube

Acht jaar is een goede eis, hoewel het jammer is dat de hoofddaders (Eric, Marla en vooral ook Robert Baart) nu de dans ontspringen. Nu nog even doorpakken met het verbieden van dit ranzige en minderwaardige klupje.

Darling

  HOMEPAGE  | January 20th, 2012 at 01:35 PM
Darling

Het is angstaanjagend hoe wraakzuchtig en levensbedreigend die mensen zich hebben ontwikkeld ..

Anja

  HOMEPAGE  | January 20th, 2012 at 02:24 PM
Anja

Jabir@,

Hopelijk hebben de drukke werkzaamheden wat opgeleverd voor je, Het is goed te zien dat jke weer de nodige interessante bijdragen kan leveren.

De intimidaties van de zijde van de OdT waren inderdaad niet van de lucht. Zo is toch ook bekend dat het damesweekblad de Libelle niet de moed had om een artikel te publiceren. Weski heeft op royale wijze haar "liefdesbrieven " rond gestuurd , om met met van alles te dreigen. Nu was even de "vrijheid van meningsuiting "niet interessant voor haar. Een vorm van intimidatie pur sang , welke hier en daar gewerkt heeft. Gelukkig liet niet iedereen zich intimideren door deze hetze,
Naarmate die hele onverkwikkelijke zaak F.B vordert , heb ik steeds meer de indruk dat die dreigbrieven in de richting van de OdT , door hen zelf geschreven zijn . Dit is gewoon in scene gezet , en als je het maar vaak vertelt en aangifte doet bij de politie, dit is natuurlijk vrij simpel , dan ga je er zelf in geloven. En als je dan ook nog eens onderduikt, zoals in het geval van R,B, , dan klinkt het verhaal nog serieuzer. Een stel komedianten bij elkaar , maar helaas niet geheel ongevaarlijk zoals nu gebleken is bij het proces in Rotterdam.
Er is zo langzamerhand wel het e.e.a bekend over de beweging en over de resultaten van het overnemen van de zeggenschappen van de individuen.
En dan nog te bedenken dat hier niet sprake is van een unicum in dit land.
Dat zou de burgers en politici te dneken moeten geven.

Jabir

  HOMEPAGE  | January 20th, 2012 at 02:52 PM
Jabir

“@Anja: wat ik nogal bizar vind trouwens, is dat meesteres Weski onlangs nog uitgeroepen werd tot liberaal van het jaar, terwijl ze het zo druk had met het op volstrekt onliberale wijze onderdrukken van meningen in de papieren media, op de televisie en het internet. Een advocate die het vrije woord wil onderdrukken verdient het predikaat “liberaal” niet. Zelf denk ik ook dat de dreigbrieven aan het adres van de transformanten door henzelf geschreven werden. ik denk dit, omdat het hun standaard strategie is om anderen luidkeels te beschuldigen van wat ze zelf doen. Dit wordt ook wel een jij-bak genoemd."

Anja

  HOMEPAGE  | January 20th, 2012 at 03:22 PM
Anja

Jabir@

Zojuist kreeg ik het bericht dat ook in het AD ruimschoots aandacht wordt besteed aan de zaak in Rotterdam. Misschien kan iemand dit nog plaatsen ?

Jabir, jij was nogal gecharmeerd van mw. Berndsen ,misschien dat jouw charmes haar kunnen bewegen om iets te ondernemen.

Ik was zeer onder de indruk van de verklaring van F.B bij Omroep Brabant.

Pickelhaube@

Zoals zo vaak gaan de hoofddaders vrij uit , daar zijn ze zich van het begin af aan van bewust , om anderen de schuld van alles te geven. Zij vertrouwen blindelings op de totale loyaliteit van de volgelingen. Dit is ze jaren lang ingeprent en wee degene die zich hieraan onttrekt. Hel en verdoemenis en de satanische buitenwereld zullen je deel zijn.

Jabir

  HOMEPAGE  | January 20th, 2012 at 03:41 PM
Jabir

@Anja

Ik zal alle recente artikelen over de transformanten wel linken onder het artikel. Maar een stukje van het AD was ik nog niet tegengekomen? Wat zou mw Berndsen nog moeten ondernemen? Die richt zich als politica denk ik niet op individuele gevallen en de wetgeving die ze voorstelt geeft justitie mee dan voldoende handvatten om niet alleen de transformanten, maar ook andere sektes aan te pakken.

Anja

  HOMEPAGE  | January 20th, 2012 at 05:18 PM
Anja

Jabir@

Het bericht in het AD is in de gedrukte uitgave van vandaag,

J

limerick

  HOMEPAGE  | January 20th, 2012 at 07:29 PM
limerick

Bij de Orde der Transformanten,
daar wisten ze van wanten,

Alleen een kale Ordenaar,
speelde het klaar,
want die stuurde zijn twee gezanten!

Serina

  HOMEPAGE  | January 20th, 2012 at 08:26 PM
Serina

@ Anja en Jabir,

Naar mijn mening heeft het wellicht wel zin als niet alleen Jabir, maar ook de diverse gedupeerde families die hun dierbaren aan de odt hebben verloren, bij mevrouw Berndsen aan te kaarten.
Er kan dan toch niet meer gesproken worden van individuele gevallen. Men kan ook verwijzen naar de reacties die toen op Mediacourant en Spraakloos hebben gestaan en niet te vergeten de tv uitzendingen van onder andere Netwerk.

Jabir

  HOMEPAGE  | January 21st, 2012 at 01:05 AM
Jabir

@Serina

Mevrouw Berndsen is natuurlijk een politica, dus ze kan vooral wetgeving voorstellen die gaat over sektes in het algemeen. Ik vraag me af of ze iets kan betekenen met betrekking tot de transformanten in het bijzonder.

Wel kan je zeggen dat de transformanten exemplarisch zijn voor wat er in veel sektes in Nederland gebeurt, zoals Mauro dat is voor minderjarige asielzoekers die op het punt staan om uitgezet te worden. Maar dat is eerder een kwestie van publiciteit dan lobbyen denk ik. Vandaar dat de transformanten dat zo bestrijden en elke vorm van aandacht of kritiek betitelen als ‘laster’.

J. Lessek

  HOMEPAGE  | January 22nd, 2012 at 03:50 PM
J. Lessek

Volgens de Grondwet moet een strafzaak in het openbaar worden behandeld. De zitting werd op www.rechtspraak.nl aangekondigd op vrijdag 13 januari 2012. De zittingen begonnen maandag 16 januari 2012, 9.00 uur.
Nu blijkt dat bovendien een van de getuigen achter gesloten deuren is verhoord. Het OM heeft geen procedure gestart voor ontbinding van de Orde van Transformanten.
Mocht het tot een veroordeling komen, dan zal dit ongetwijfeld leiden tot hoger beroep. Tot aan cassatie bij de Hoge Raad kunnen de leden van de Transformanten doorgaan met het bedreigen van Nederlandse staatsburgers. Niets in de weggelegd door het Openbaar Ministerie. Welke belangen beschermt het OM nu eigenlijk nog?

J. Lessek

  HOMEPAGE  | January 22nd, 2012 at 04:07 PM
J. Lessek

De liberaal van 2011 heeft eerder Bouterse, Anraat en Kouwenhoven verdedigd. Als verdachte sta je helemaal onder curatele bij Weski, want zij bepaalt de strategie. Elke verdachte heeft natuurlijk recht op een advocaat en een eerlijk proces, maar van enige ethiek moet je dit soort advocaten niet verdenken. Dit neemt niet weg dat Weski een machtig persoon is in de strafrechtwereld. Ze maakt het publiek aan het griezelen met haar uiterlijk. Hier spreekt Vrouwe Justitia in eigen persoon: de heks die opkomt voor de rechten van alle door de rechtstaat uitgestotene. Wee u wie haar macht in twijfel trekt, want over hen zal de tovervloek van het liberale denken worden uitgesproken. Ja, vrijheid van meningsuiting is nog steeds een groot goed, maar niet als het om transformeren en hersenspoelen gaat. Dat moet volgens Weski in Nederland mogelijk blijven. De vrijheid om te bedreigen en andersdenkenden naar het leven te staan, dat staat pal bovenaan de liberale top 10. Halsema is haar overigens voorgegaan als liberaal van het jaar 0.

Darling

  HOMEPAGE  | January 23rd, 2012 at 10:20 AM
Darling

Mevr. Weski doet gewoon haar werk, en dat doet zij verdomd goed! Het is vrij logisch dat zij de strategie bepaalt, want zij heeft daarin veel ervaring. Haar uiterlijk mag bovendien geen rol spelen bij de beoordeling van haar expertise. Als u goed de wet leest, @J. Lessek, dan mag op de openbaarheid uitzonderingen worden gemaakt, zeker als de veiligheid van de in het proces betrokken personen in het geding is.
Ik ben zelf wel benieuwd naar de dagvaarding; wordt daarin naast de verdachten ook de OdT als geheel strafbaar geacht? Als de twee verdachten blijven zwijgen, en niemand uit de Orde piept, dragen zij zwijgend allen de verantwoordelijkheid voor de daden van enkelen van hen, en is de orde collectief aan te pakken. Vergelijk dit met de ondertekende verklaring door Opperrabbijn Aryeh Ralbag( waarin wordt gesteld dat homoseksualiteit te genezen is) en waarvan het dagelijks bestuur van de Joodse Gemeente Amsterdam zich heeft gedistantieerd (hem zelfs van zijn taken ontheven). Als zij dat dit niet had gedaan, waren zij mede-verantwoordelijkheid voor de uitingen van Ralbag.

Anja

  HOMEPAGE  | January 23rd, 2012 at 01:35 PM
Anja

Darling@

In de dagvaarding wordt geen meldidng gemaakt van de OdT en richt de zaak zich uitsluitend tot a . van G.

met een of met anderen /tezamen en in vereniging opzettelijk of met voorbedachten rade een persoon F.B. van het leven te beroven met een vuurwapen.
Met een vuurwapen één of meerdere malen op of in het lichaam van B. heeft geschoten

van W. hetzelfde als onder a , echter aangevuld met het volgende:
1/06/08 -2/08/08 in Rotterdam of Capelle a/d/ Ijsel ter voorbereiding van het plegen van een misdrijf , de moord en/of doodslag op B. opzetelijk:
1) zogenaamde peilbaken en/of
2) voor dat peilbaken bestemde batterijen en/of
3) een auto ( citroen Jumpie ) gekentekend 29-vl-fr en/of
4) telefoontoestel en/of tel. kaart kennelijk bestemd tot het in verenigng begaan van dat misdrijf heeft verworven en/of voorhanden heeft gehad.

Dit zijn allesbehalve prettige aantijgingen aan het adres van het duo -OdT.

Melissa

  HOMEPAGE  | January 23rd, 2012 at 02:36 PM
Melissa

De rechter zal in de zaak F.B. uitspraak doen op 3 februari a.s. om 13.30 uur

Darling

  HOMEPAGE  | January 23rd, 2012 at 03:49 PM
Darling

Dat is een snelle uitspraak, @Melissa!
.

Jabir

  HOMEPAGE  | January 23rd, 2012 at 11:27 PM
Jabir

@Darling

Dat denk ik ook, dat Weski een uitstekende advocaat is en in tegenstelling tot veel andere beroepsgenoten heel dominant is in het bepalen van de strategie tijdens een procesgang. Maar ze is ook activistisch en ze kreeg haar prijs om uitgerekend de volgende reden:

“De Rotterdamse strafpleiter heeft zich onder meer sterk gemaakt voor de strijd tegen de inperking van privacy.”

Uit welke van haar zaken blijkt dat met name? Die met de transformanten natuurlijk.

Jabir

  HOMEPAGE  | January 23rd, 2012 at 11:43 PM
Jabir

Het gaat om het liberalige recht op privacy (een afgeleide van het recht op zelfbeschikking) versus het werkelijk liberale recht op vrije meningsuiting en in het geval van de transformanten natuurlijk ook een maatschappelijk/ opsporingsbelang. Het mag duidelijk zijn welke liberale waarde mijn prioriteit heeft in dit geval. Vandaar dat ik die prijs misplaatst vind.

Anja

  HOMEPAGE  | January 24th, 2012 at 06:09 PM
Anja

J.Lessek@

Je vraagt je af welke belangen het OM eigenlijk nog beschermd?
Ik denk niet dat ze zelf initiatief zullen nemen in deze zaak, maar wachten tot er een paar leden ex-leden naar de politie stappen met een eensluidende verklaring over hoe het er toe gaat binnen deze sekte. Zo te zien is er nog genoeg materiaal om deze stap te maken. Anders denk ik dat het OM het voorlopig laat bij de twee verdachten in de zaak B. Rechters die op een of andere wijze kennis hebben van strafbare feiten , kunnen wel het OM verzoeken een onderzoek in te stellen. Dit zal niet al te vaak voorkomen, maar het kan wel.

Darling

  HOMEPAGE  | January 24th, 2012 at 09:36 PM
Darling

Anja/Melissa; Is die RB op geen enkel moment ter sprake gekomen tijdens de zittingen vorige week? Is het niet gelukt hem op te roepen?

Jabir

  HOMEPAGE  | January 25th, 2012 at 09:44 AM
Jabir

@Darling

Inderdaad, vreemd. Hij was toch ook opgeroepen om te getuigen?

Anja

  HOMEPAGE  | January 25th, 2012 at 05:58 PM
Anja

Darling en Jabir@

Op het verzoek van de officier van justitie, om Bebelaar en Baart achter gesloten deuren te horen , is , omdanks hevig protest van Weski , positief door de rechter besloten. Bebelaar is inmiddels verhoord en de situatie over Baart is nog onzeker . Het kan zijn dat hij inmiddels is verhoord, zo niet dan zal dat denk ik vóór 3 februari a.s. moeten plaatvinden.

Het AD van 20/01/12 had nog een bericht , waaruit de volgende citaten:
Het slachtoffer werd gevolgd met behulp van een peilzender die door van W. onder zijn auto was aangebracht. Op de dag van de aanslag werden al zijn bewegingen door middel van speciaal daarvoor aangeschafte communicatie-apparatuur doorgespeeld naar de schutter die zich bij de woning voorbereidde op de komst van zijn doelwit.
Vijf schoten zijn gelost , nadat het slachtoffer de boodachappen uit zijn auto had getild..
“Dat het bij een poging tot moord is gebleven is niet te danken aan de verdachten, "oordeelt de aanklager.
“Het slachtoffer heeft gewoon heel veel geluk gehad.”
De Rotterdammer zegt zich nog steeds nergens veilig te voelen.“Ik leef voortdurend in angst”.
einde citaat.

Darling

  HOMEPAGE  | January 26th, 2012 at 12:16 PM
Darling

Als iemand wordt opgeroepen, is deze toch verplicht te verschijnen?

Dik

  HOMEPAGE  | January 26th, 2012 at 05:34 PM
Dik

@Darling, je kunt iemand oproepen dmv deurwaarders en zelfs de politie sturen om hem/haar op te halen, maar als die iemand onvindbaar is voor deze instanties, is het natuurlijk niet mogelijk om diegeen voor de rechter te krijgen. Ook oproepen in kranten helpen dan niet. Niet op reageren Lena……. dat is dan de houding

Darling

  HOMEPAGE  | January 27th, 2012 at 02:16 PM
Darling

En Interpol dan?

Jabir

  HOMEPAGE  | January 27th, 2012 at 03:16 PM
Jabir

Overigens is Patrick wel erg optimistisch over de uitspraak. Op zijn site plande hij al workshops voor de hele maand februari. Of zou hij die organiseren voor zijn mede gedetineerden?

Darling

  HOMEPAGE  | January 27th, 2012 at 07:54 PM
Darling

Haha, jij bent wel heel erg sarcastisch, @Jabir! Wellicht een idee: echt goed werk doen voor de hopelozen in onze samenleving!

Dik

  HOMEPAGE  | January 28th, 2012 at 02:16 PM
Dik

Darling, Jabir heeft namelijk een nogal vilein gevoel voor humor, maar zeer welkom in deze barre tijd van intimidatie, stalking etc. Jabir, het zou zomaar kunnen zijn dat de workshops straks geplanned staan vanuit een nieuwe organisatie:
Highcourt House.
Toch wel interessant voor mogelijke deelnemers als er iemand is die uit eigen ,,court,, ervaring kan putten !

Jabir

  HOMEPAGE  | January 30th, 2012 at 07:16 PM
Jabir

@Dik hahahaha

Maar serieus. Ik weet niet of ze veroordeeld gaan worden. Bewijs dat ze Bebelaar volgden met een zendertje maakt het wel zeer aannemelijk dat ze kort daarop ook een aanslag op hem pleegden, alleen het toont niet aan dat ze het deden.

Wat ik niet voor Weski vind pleiten is vooral dat ze meeging in de ‘verdediging’ van de transformanten, dat het allemaal een “hetze” is. Als er sprake zou zijn van een hetze, is dat eerder extra motief voor de transformanten om een aanslag te plegen. Als ik hun advocaat zou zijn geweest, zou ik het op het krakkemikkige bewijs gegooid hebben.

Darling

  HOMEPAGE  | January 31st, 2012 at 10:36 AM
Darling

Waarom is het OM niet gaan zitten op “medeplichtigheid aan . etc”? Duidelijk is dat leden van de OdT iig de daad hebben gefaciliteerd. Gisteravond bij Pauw&Witteman was er een gesprek tussen Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD) en Henk Kuipers, van Satudarah (President North East). Het kabinet gaat criminele motorclubs harder aanpakken. Volgens Jeanine Hennis bestaat de (gerechtvaardigde) angst, dat afpersingspraktijken, bedreigingen, geweld en handel in vuurwapens en drugs aan het toenemen is, omdat de clubleden elkaar dekken. Kuipers vindt: ‘Als individuen de wet ovetreden moeten die aangepakt worden, maar daar heeft de motorclub waar ze lid van zijn niks mee te maken’. Kuipers ziet de ‘belangstellig van OM" als een hetze gericht tegen de motorclubs. Hennis antwoordt: " Oke, maar neem als club (en u als ’President") dan afstand van dat soort individuen!" Dat wil Kuipers natuurlijk niet. De redenen liggen voor de hand. Als hij dat doet, zal er – laten we zeggen – ’reactie’ komen vanuit de motorwereld. Je ziet deze ‘loyaliteit’ in allerlei dubieuze clubjes terug, zelfs in religieuze ordes.

Darling

  HOMEPAGE  | January 31st, 2012 at 10:39 AM
Darling

Waarom is het OM niet gaan zitten op “medeplichtigheid aan . etc”? Duidelijk is dat leden van de OdT iig de daad hebben gefaciliteerd. Gisteravond bij Pauw&Witteman was er een gesprek tussen Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD) en Henk Kuipers, van Satudarah (President North East). Het kabinet gaat criminele motorclubs harder aanpakken. Volgens Jeanine Hennis bestaat de (gerechtvaardigde) angst, dat afpersingspraktijken, bedreigingen, geweld en handel in vuurwapens en drugs aan het toenemen is, omdat de clubleden elkaar dekken en gefaciliteerd worden door de club. Kuipers vindt: ‘Als individuen de wet ovetreden moeten die aangepakt worden, maar daar heeft de motorclub waar ze lid van zijn niks mee te maken’. Kuipers ziet de ‘belangstellig van OM" als een hetze gericht tegen de motorclubs. Hennis antwoordt: " Oke, maar neem als club (en u als ’President") dan afstand van dat soort individuen!" Dat wil Kuipers natuurlijk niet. De redenen liggen voor de hand. Als hij dat doet, zal er – laten we zeggen – ’reactie’ komen vanuit de motorwereld. Je ziet deze ‘loyaliteit’ in allerlei dubieuze clubjes terug, zelfs in religieuze ordes.

Darling

  HOMEPAGE  | January 31st, 2012 at 01:08 PM
Darling

@Jabir, mijn commentaar staat er dubbel in; schrap de eerste maar. (dank je)

Jabir

  HOMEPAGE  | January 31st, 2012 at 01:17 PM
Jabir

@Darling

Geen misverstanden hoor, mij is het natuurlijk ook duidelijk dat het plaatsen van zo’n volgapparaatje een voorbereidingshandeling voor de aanslag kort daarop betreft. Maar de vraag is of het ook wettig bewezen werd, als je niet eens weet wie de aanslag pleegde. Als je niet zeker weet of het eigenlijk wel een Transformant was die de aanslag pleegde, hoeft dat zendertje er natuurlijk niet perse een relatie mee te hebben.

Wat ik wel vreemd vind is dat Weski dat geen moment gebruikte in haar verdediging.

Overigens was ik het eens met het standpunt van Hennis-Plasschaert. Maar het bewijs tegen Saturadah is veel sterker (wietplantages etc). Het is in een rechtsstaat niet zo

Anja

  HOMEPAGE  | January 31st, 2012 at 05:32 PM
Anja

Darling@
Niet alleen het feit dat er volgapparatuur was geplaatst onder de auto van Bebelaar is een overtuigend bewijs voor schuld aan die aanslag. Het OM beschikt over meer info: tel. gesprekken, computer bestanden uit de sekte , aanklachten etc.
Ook het geven van die rode auto op het moment van de aanslag in de buurt van het woonhuis , opgemerkt door een studente , geeft toch wel aan dat die lieden daar niet voor niets waren. Misschien zijn er latenr nog verklaringen binnen gekomen over die uitzending van “opsporing verzocht”.Daar werden toch redelijke beelden vertoond van een aantal lieden.
Die hetze hebben ze over zichzelf afgeroepen, zij vonden het nodig om de publiciteit op te zoeken. Dat die verhalen gelardeerd waren met allerlei leugens , is alleen bij insiders bekend.
De conclusie is roch wel dat we niet te maken hebben met een gezellig biljartclubje.

Jabir

  HOMEPAGE  | January 31st, 2012 at 11:50 PM
Jabir

Even advocaat van de duivel hoor: volgens mij slaagde Weski erin “reasonable doubt” te zaaien over die bestelbus. De telefoongesprekken vonden weliswaar plaats, maar er was twijfel over hoe het nou zat met die zendmasten. De zaak Wittenberg laat zien wat voor rol dat kan spelen in een rechtsgang en dat is uiteindelijk hoopvol voor het openbaar ministerie, denk ik.

Maar. Zelfs als al die bewijzen kloppen, zijn ze wel “circumstantial”. Er is geen dader, geen wapen en twee onderknuppels worden nu berecht. ik vind het dun.

Darling

  HOMEPAGE  | February 1st, 2012 at 02:20 PM
Darling

…. tenzij er wordt doorgevraagd waarom men toevallig op dat tijdstip in de buurt was (er zijn ook opnames vanuit de Oude Den Toom (nu AH)), en op dat moment veel telefoonverkeer, die auto in de straat ….

Jabir

  HOMEPAGE  | February 2nd, 2012 at 10:00 AM
Jabir

Maar er is geen bewijs dat het moordwapen in de handen van een dader plaatst. Geen enkel fysieke bewijslast.

Darling

  HOMEPAGE  | February 2nd, 2012 at 01:51 PM
Darling

Klopt.

Hoevenaar

  HOMEPAGE  | February 3rd, 2012 at 02:50 PM
Hoevenaar

http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/10394623/Transformanten-Hoeven-vrijgesproken-van-moordaanslag.ece

Darling

  HOMEPAGE  | February 3rd, 2012 at 03:09 PM
Darling

@Hoevenaar; misschien ben je wel een transformant, die dit triomfantelijk meldt hier, of misschien ook niet, maar ’de zakenman is nog lang niet vrij, als ik zijn verhaal mag geloven.

Melissa

  HOMEPAGE  | February 3rd, 2012 at 03:35 PM
Melissa

Op www.rechtspraak.nl onder vermelding van LJN BV2735 is de motivatie te lezen

J. Lessek

  HOMEPAGE  | February 3rd, 2012 at 06:51 PM
J. Lessek

http://www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BV2735

Ja, nu komt het toch in een geheel nieuw licht staan. TVRijnmond, BNDeStem en Omroep Brabant wijden er 3 februari een bericht aan. Op rechtspraak.nl noemt men het nu de zaak Juliana, naar de straat waar de moordaanslag plaatsvond.http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/Rechtbanken/Rotterdam/Nieuws/Pages/Uitspraakzaak’Juliana’.aspx

Er is dus voor beide verdachten vrijspraak omdat de rechtbank het bewijs van het OM onvoldoende achtte. De verdediging had ook nog bezwaar gemaakt tegen de onredelijke termijn. Het duurde immers erg lang voordat het OM de zaak liet voorkomen (het OM had onvoldoende bewijs). Bovendien zijn BOB-middelen ingezet, dat zijn bijzondere opsporingsmethoden. Dat is o.a. afluisteren, en wie weet wat nog meer.

Het blijft onduidelijk wie dan wel zoveel moeite heeft genomen om de aanslag te plegen. Het slachtoffer heeft de aanslag tenauwernood overleefd en heeft zelf altijd gewezen naar de Transformanten als, in zijn ogen, meest waarschijnlijke daders. Maar dit is voor een rechtbank kennelijk niet voldoende.

De twee verdachten waren tijdens de uitspraak niet aanwezig. Bij schuldigverklaring zouden ze namelijk onmiddellijk worden opgesloten. Al eerder had de verdediging hun voorlopige hechtenis weten op te breken.

Alweer broddelwerk van het OM. De leider van de Transformanten houdt zich nog steeds schuil en is nooit als getuige gehoord. Hoe zal dit verder aflopen: waarschijnlijk is dat het OM in hoger beroep gaat, maar of ze dat dan winnen met een veroordeling?? Tussen een eis van 8 jaar gevangenisstraf en vrijspraak zit toch wel een wereld van maatschappelijke realiteit.

Het is een paar dagen nadat het OM heeft verklaard geen nut te zien in een vervolgonderzoek naar ‘Leugens over Louwes’, en evenmin nut ziet in vervolging van secretaris-generaal J. Demmink. Wat is waar, wat is niet waar? En als het waar is, hoe weten we dat dan zo zeker? Met deze gedachte sluit ik de dienst en wens u allen een gezonde thuiskomst en een stralende toekomst.

Jabir

  HOMEPAGE  | February 3rd, 2012 at 07:59 PM
Jabir

De vrijspraak stemt eigenlijk wel overeen met mijn rechtsgevoel. Het probleem is volgens mij dat het OM alle kaarten op een paar uitvoerders zette, die alleen maar een paar voorbereidende/ ondersteunende taken uitvoerden. Het plaatsen van volgzendertjes is trouwens ook strafbaar, maar dat zou in een afzonderlijke procedure behandeld moeten worden

Maar zonder dat je de dader te pakken hebt, kan je die activiteiten formeel bekeken ook niet typeren als voorbereidingsactiviteiten. Wat dat betreft hebben de transformanten het natuurlijk heel handig aangepakt, met het opsplitsen van zulk soort uitvoerende taken.

Overigens betekent gebrek aan bewijs niet dat de rechtbank denkt dat ze onschuldig zijn. Als het OM in beroep gaat of de politie blijft onderzoeken zijn ze ook nog steeds verdachte volgens mij.

J. Lessek

  HOMEPAGE  | February 3rd, 2012 at 09:41 PM
J. Lessek

Voorbereiding kan worden bestraft als het om een misdrijf gaat waar meer dan acht jaar op staat. Ze waren verdacht van moord, daar staat maximaal 30 jaar op. Toevallig was de eis 8 jaar.

Het OM zal wel in beroep moeten gaan. De twee verdachten zijn vrijgesproken van alle aanklachten, dus formeel kan je niet stellen ‘dat de transformanten het natuurlijk heel handig hebben aangepakt’. Dit is juist niet bewezen, en als het niet bewezen is voor een rechtbank, dan hebben ze het niet gedaan.

De vraag is: wie heeft de peilzenders dan wel geplaatst, ervan uitgaande dat deze verband houden met de moordaanslag, en wie heeft dan de moordaanslag gepleegd? Het klopt wel wat de raadsman zegt dat politie en het OM met de veelbespraakte tunnelvisie te werk zijn gegaan. Maar zo zou waarschijnlijk iedereen het onderzocht hebben. Zie ook Deventer moordzaak, je gaat toch ergens verdachten zoeken die ook een motief kunnen hebben. Het hebben van een motief is dacht ik geen ondersteunend bewijs.

Politie en OM zouden het onderzoek opnieuw moeten opstarten, maar waar dan te beginnen? Stel dat ze de zaak afsluiten, zouden er dan nog ooit nieuwe feiten komen, zodat de zaak heropend kan worden? Dat blijft toch wel uitzonderlijk, men doet dit meestal niet.

Zo blijft de moordaanslag vermoedelijk onopgelost. Een mogelijk belangrijke getuige, de sekteleider, is nooit gehoord, en nog steeds voortvluchtig. Dat is en blijft in deze zaak natuurlijk vreemd. Tja, we weten allemaal wel dat de vinger van Vrouwe Justitia richting Hoeven wijst, maar zij heeft zich al wel eens eerder vergist. Weski kan met recht weer een verse fles advocaat opentrekken voor haar cliënten. Voor de maanden die beide verdachten waren opgesloten kunnen ze schadevergoeding eisen. Even nog afwachten op een mogelijk hoger beroep. De Orde kan dan opnieuw haar religieuze vleugels over Nederland verder uitslaan.

Darling

  HOMEPAGE  | February 5th, 2012 at 04:00 PM
Darling

Op de site van Rijnmond.nl staat dat het OM overweegt in hoger beroep te gaan http://www.rijnmond.nl/nieuws/03-02-2012/leden-orde-der-transformanten-vrijgesproken.

J. Lessek

  HOMEPAGE  | February 5th, 2012 at 07:39 PM
J. Lessek

Ik blijf het vreemd vinden dat het OM ze niet ook vervolgd heeft als zijnde lid van een criminele organisatie. De Hofstadgroep is toch voor minder vervolgd, en dat heeft ook jarenlang aangesleept. Bij de Hell’s Angles kreeg het OM de zaak evenmin rond. Vreemd dat het OM het plaatsen van een peilbaken niet subsidiair ten laste heeft gelegd. Dat plaatsen van een peilbaken is nota bene een bijzondere vorm van opsporing, alleen het OM mag dit misschien onder strikte voorwaarden toepassen bij een verdenking van georganiseerde criminaliteit of terrorisme. Nu is kennelijk aangetoond dat een lid van de Orde het heeft gedaan, maar het was niet in de dagvaarding opgenomen, dus hierin gaat de verdachte vrijuit. Over geklungel van het OM gesproken, zeg! Moet je het OM hierin nog wel serieus nemen? Houdt het OM zich wel aan de Gedragscode OM? Het OM durft gewoon niet door te pakken, dat lijkt me duidelijk. Die gothic raadsvrouw boezemt blijkbaar nog steeds veel ontzag in met haar bezweringen over de tunnelvisie. Elke advocaat zal dat roepen als het maar enigszins te pas komt. Voor waarheidsvinding moet je zeker niet bij advocaten te rade gaan.
Het slachtoffer voelt zich nog steeds onbeschermd, of je dit het OM moet verwijten weet ik niet. Dit staat dan los van het vonnis. Kennelijk is de overheid niet in staat de bedreiging van het slachtoffer weg te nemen. Ik zelf heb ook de stelling indruk dat de Orde wel degelijk (doods)bedreigingen uitoefent op iedereen die afwijkt van hun religie. Maar juridisch bewijzen kan ik dat niet. Je mag je in Nederland hierover gelukkig wel uiten. Behalve dan van Weski, die dagvaardt alles wat los en vast zit.

Melissa

  HOMEPAGE  | February 7th, 2012 at 05:00 PM
Melissa

De zaak Juliana! Het is nog steeds een uitgemaakte zaak in ons rechtsbestel , dat wanneer er onvlodoende bewijs is , er vrijspraak zal volgen.
Dat neemt echter niet weg dat er toch wel enige vraagtekens blijven. Wat zet mensen aan om peilbakens te plaatsen? Is het toeval dat OdTers aanwezig waren op de plaats delict? De toename van het GSM verkeer ten tijde van de aanslag, etc.
Dat er hand en spandiensten verricht zijn . laat zich raden. Wat bezielt deze lieden ? Zijn zij gedreven door achterdocht of paranoia , ik zou dit toch niet als normaal willen beschouwen.
Daarom kan de waarschuwing: "Pas op voor de club "nog niet verwijderd worden.

J. Lessek

  HOMEPAGE  | February 7th, 2012 at 08:58 PM
J. Lessek

Er is een politieambtenaar van West- en Midden-Brabant op non-actief gezet ‘vanwege het zoekraken van bewijsstukken’ en het laten lekken van informatie. Dit speelt ook met een politieambtenaar in Zuid-Oost Brabant.
De overheid is kennelijk niet in staat om veiligheid te scheppen rond het slachtoffer van de moordaanslag in de Julianastraat. Dat is toch een belangrijke taak van de overheid. Uiteraard hoeft het OM niet af te gaan op wat het slachtoffer beweert: ‘De Orde heeft het gedaan’. In een rechtstaat moet dit zorgvuldig worden uitgezocht, en de bewijzen moeten aan de rechter worden voorgelegd.
De Orde van Transformanten staat echter boven dit recht. Of ze nu wel of niet veroordeeld worden: zij gaan door met bedreigen. Politie en justitie hebben hen niet tot stilstand gebracht. De Orde is dan wel niet veroordeeld, ze hebben op zijn zachts gezegd de schijn wel tegen zich.

Hoevenaar

  HOMEPAGE  | February 8th, 2012 at 09:07 AM
Hoevenaar

@ Darling
Ter geruststelling: ik ben geen transformant. Heb met belangstelling da afgelopen jaren troebelwater gevolgd m.b.t. de transformanten. Alhoewel enkele mensen in de naaste (woon-)omgeving der transformanten op zijn zachtst gezegd ‘not amused’ zijn met zulke buren ‘leeft’ het verder niet in Hoeven. In ieder geval niet zichtbaar. Ze houden zich, buiten de ‘compound’ ook behoorlijk onzichtbaar. Bij Appie zie je hooguit eens een loslopend exemplaar.

Darling

  HOMEPAGE  | February 8th, 2012 at 01:52 PM
Darling

Maar je ziet wel dat de huizen in de directe omgeving ontzettend lang te koop staan, zoals Rasopark 24. Een ramp voor die eigenaar, lijkt mij.

Dik

  HOMEPAGE  | February 8th, 2012 at 03:39 PM
Dik

Darling@

Het zou zo maar kunnen dat "sekte overlast "een extra negatief effect heeft op de verkoopwaarde van een huis. Misschien zijn de mensen wijzer geworden, na al die perikelen , en treden niet meer toe tot de club van gouden mantels en afschuw van de matrix,

J. Lessek

  HOMEPAGE  | February 8th, 2012 at 05:45 PM
J. Lessek

Er zijn wel meer buurten waar de huizen momenteel slecht verkocht worden. De nabijheid van een sekte is daar dan niet de oorzaak van.

Darling

  HOMEPAGE  | February 9th, 2012 at 10:51 AM
Darling

@Lessek, laten we het daar maar op houden!

J. Lessek

  HOMEPAGE  | February 9th, 2012 at 03:12 PM
J. Lessek

Die agent uit Rosmalen is ontslagen omdat hij zich had uitgegeven als hulpofficier van justitie (diplomavervalsing). Hoe het nu zit met die twee politieambtenaren in West- en Midden-Brabant, dat is me niet duidelijk. Ze hebben informatie laten lekken. Dat zal wel los staan van Orde, net als dat peilbaken onder die auto (maak dat de kat wijs!). Iedereen met gezond verstand snapt dat de Orde achter die aanslag moet hebben gezeten. Maar rechters redeneren nu eenmaal anders, en dan houdt het even op.

Anja

  HOMEPAGE  | February 10th, 2012 at 04:26 PM
Anja

J. Lessek@

Er is natuurlijk van alles te verzinnen, zeker nu niet alleen justitie , maar ook de politie onder vuur liggen. Het kwijtraken van dossiers , het op straat liggen van dossiers,bestanden in computers die bij het groot vuil worden neergezet etc. Zijn de politie korpsen, in de door jou genoemde regio’s, actief geweest bij dit onderzoek?
Betrokkenheid bij deze zaak is hen in ieder geval niet vreemd. Dat de rechter dat als onvoldoende bewijs ziet, is een andere zaak.

Na deze jarenlange commotie binnen de gemeenschap , zal zij ongetwijfeld de draad weer oppakken om de behoefte, om bedrogen te worden , weer als missie te gaan verkondigen.
Dit begint te lijken op een soort van verslaving , waar ze kennelijk geen afstand van kunnen nemen.
Enige voorzichtigheid is dan ook geboden!

Barbera

  HOMEPAGE  | February 16th, 2012 at 10:36 PM
Barbera

Ik ga mij nu maar eens met interessantere dingen bezighouden.

Barbera

  HOMEPAGE  | February 16th, 2012 at 10:36 PM
Barbera

Ik ga mij nu maar eens met interessantere dingen bezighouden.

Melissa

  HOMEPAGE  | February 17th, 2012 at 10:26 AM
Melissa

Barbera@

Zijn die er dan?

Anja

  HOMEPAGE  | February 17th, 2012 at 11:51 AM
Anja

J. Lessek@

zojuist vernomen dat het OM in beide gevallen -van W en van G. in hoger beroep gaat.
Waar en wanneer is nog niet bekend.
Vermoedelijk zal dat Den Haag zijn.

Darling

  HOMEPAGE  | February 17th, 2012 at 10:44 PM
Darling

Jeetje … dus toch!

Leontine

  HOMEPAGE  | February 18th, 2012 at 11:11 AM
Leontine

@Anja; het is zeker Den Haag, want zaken die in eerste aanleg bij de Rotterdamse Rechtbank zijn geweest, gaan in hoger beroep naar ’s Gravenhage, omdat juridisch het arrondissement Rotterdam deel uitmaakt van de regio ’s-Gavenhage.

J. Lessek

  HOMEPAGE  | February 19th, 2012 at 01:38 PM
J. Lessek

Ik ben inmiddels nagegaan hoe het zit met het plaatsen van een peilbaken. De politie gebruikt dit technisch hulpmiddel wel bij het doen van observaties. Het plaatsen van een peilbaken is niet verboden, het doen van observaties geldt als Bijzondere Opsporingsbevoegdheden (Wet BOB). (De Wet BOB is terug te vinden in wijzigingen van het Wetboek van Strafvordering). De politie mag met schriftelijke toestemming dus observaties doen, afluisteren etc. Het plaatsen van een technisch afluistermiddel is eigenlijk evenmin verboden, maar het afluisteren mag de politie ook alleen maar doen met schriftelijke machtiging.

Hoe had het OM nu de twee leden van de Orde van Transformanten toch kunnen laten veroordelen? Door subsidiair belaging ten laste te leggen, dit is artikel 285b Wetboek van Strafrecht. Hier staat maximaal drie jaar gevangenisstraf op.

Het probleem is echter wel dat het slachtoffer nooit aangifte heeft gedaan van stalking. Alleen dan kan het OM tot vervolging overgaan. Het slachtoffer moet bovendien binnen drie maanden na het voorval aangifte doen, anders is het te laat. De aangifte moet bij een hulpofficier van justitie worden gedaan en in het proces-verbaal moet opgenomen zijn dat het slachtoffer uitdrukkelijk om vervolging verzoekt. Dit verzoek om vervolging ontbreekt wel eens, maar men kan het omzeilen door het slachtoffer tijdens de zitting als getuige te horen. Daar zal het slachtoffer over het algemeen het verzoek tot vervolging bevestigen.

Nu wist het slachtoffer vermoedelijk niet dat hij werd gevolgd en gestalkt. Bovendien lag het slachtoffer in het ziekenhuis na de moordaanslag. Nu echter is aangetoond dat de leden van de Orde der Transformanten het peilbaken hebben geplaatst, en ook aanwezig waren op de plaats delict, is aannemelijk te maken dat zij zich de persoonlijke levenssfeer van het slachtoffer wederrechtelijk hebben geschonden, om zodoende het slachtoffer tot andere gedachten te brengen. Dit is een vorm van belaging en strafbaar in Nederland.
De rechter had de de leden van de Orde der Transformanten hierop veroordelen. Maar de Orde vindt zich gesteund door het Openbaar Ministerie dat niets doet. Het OM laat de onveiligheid voortbestaan.

Darling

  HOMEPAGE  | February 21st, 2012 at 11:38 AM
Darling

Heer @Lessek; ik geloof niet dat het OM de OdT bewust heeft gesteund. Het is volgens mij meer zoals Jabir steeds heeft gezegd: de taken binnen de orde zijn verdeeld door een klein bestuur, dat alles weet, en uitgevoerd door leden die van elkaar (bijna) niets weten. Dit is tactisch heel erg slim, en is zodoende de orde als geheel moeilijk te pakken. De orde moet het niet hebben van connecties binnen de matrix, maar doet het allemaal op eigen kracht, en er kan niet worden ontkend dat zi dat verdomde goed doen. De kracht zit ’m uiteraard in de samenwerking en de loyaliteit binnen de groep. Het is frustrerend, maar ook jaloersmakend. Ik wou dat ik mijn groepje zo goed georganiseerd kreeg! Het lekkere van de matrix is wel weer dat ik ongegeneerd en ongestraft jaloers mag zijn! ;-)

Darling

  HOMEPAGE  | February 21st, 2012 at 12:59 PM
Darling

Hoger beroep:

http://binnenland.nieuws.nl/683889/om_in_hoger_beroep_tegen_vrijspraak_sekteleden

Anja

  HOMEPAGE  | February 21st, 2012 at 04:37 PM
Anja

Darling@

Het is helemaal niet zo moeilijk om je groepje zo gedresserd te krijgen. Er is een uitgebreide handleiding bij alle sekten , waarin uitvoerig aangegeven wordt hoe men de leden moet intimideren, indoctrineren en bang maken.
Pas dit toe op je eigen groepje en zie daar het resultaat!

Darling

  HOMEPAGE  | March 13th, 2012 at 12:13 PM
Darling

@Anja; is het al bekend wanneer er bij het Hof wordt geprocedeerd?

Sophie

  HOMEPAGE  | March 23rd, 2012 at 10:55 AM
Sophie

Nog eens gekeken naar de totaal vernieuwde website vd trafo,s, zonder foto,s ditmaal, heel verstandig, en de metafoor vh wiel is wel zeer treffend! Een spaak binnen een wiel heeft echt niet een andere functie dan de andere spaak. Alle spaken zijn identiek, niet van elkaar te onderscheiden, hebben individueel niets in te brengen in het functioneren van het wiel als totaal, en zijn gemakkelijk vervangbaar. Nog erger: als er een spaak ontbreekt, merken de andere daar niets van! Alle spaken zijn gericht op het midden, de as, zgn. God, en worden afgeschernd naar buiten door het wiel, waarin zich lucht bevindt. De lucht is te vertalen in volstrekt wollige en betekenisloze teksten die men naar de buitenwereld bezigt. Het wiel draait door en door en door, trekt zich zelfs niets aan van het feit dat de ban allang lek is…

Anja

  HOMEPAGE  | March 26th, 2012 at 02:29 PM
Anja

Darling@

Er is al een begin gemaakt met het dossier uit Rotterdam. Gezien de zwaarte van deze zaak , neemt het nog wat tijd voodrdat de zittingsdag bekend gemaakt kan worden. Het wordt in ieer geval weer een openbare zitting.

darling

  HOMEPAGE  | March 27th, 2012 at 09:25 PM
darling

Wordt zeker pas dit najaar, @Anja?

Dirk

  HOMEPAGE  | March 28th, 2012 at 07:32 PM
Dirk

Sophie@,

Wel een aardige beschrijving van die nieuwe website van de OdT. Die metafoor van dat wiel en die as begint tovh wel een beetje sleets te worden.Het ie weer zo’n open deur met algemeenheden waardoor je de onwetende , instabiele persoon in een zwak moment uit zijn of haar leven kunt beïnvloeden met mooie praatjes. Dit soort teksten vind je bij al sie sekten terug en het opemerkelijke is dat sommigen er nog succes mee hebben.
Velen kennen de andere kant van het verhaal en zullen waarschuwen voor de sluwe praktijken die gebezigd worden om mensen in te palmen.
De psychische schade die kan worden teweeg gebracht is niet te verwaarlozen en een algehele waarschuwing voor de ideeën die in praktijk worden gebracht , is dan ook zeker op zijn plaats.
Misschien moet er een sticker op geplakt worden:
toetreding tot een sekte kan gevaarlijk zijn!

Anja

  HOMEPAGE  | March 29th, 2012 at 01:05 PM
Anja

Darling@

Het is niet te hopen dat deze zaak zo lang gaat duren , maar rekening houdend met de vakantie maanden juli en augustus , zou dit wel eens begin van het najaar kunnen zijn.Het lijkt er wel op of alles wat met die OdT te maken heeft een kwestie van lange adem is.

Leontine

  HOMEPAGE  | April 3rd, 2012 at 05:07 PM
Leontine

Interssante bijdrage aan de discussie of wij niet te intolerant zijn geworden:
http://www.mr-online.nl/weblogs/recht-in-de-multiculturele-samenleving/religieuze-minderheden-en-het-bokito-secularisme.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Hierbij wordt dan wel uitgegaan van de gevestigde orde in religie-world.

Melissa

  HOMEPAGE  | April 5th, 2012 at 07:37 PM
Melissa

Leontine@

Of wij niet te intolerant zijn geworden?

Misschien moet je wel zeggen dat we veel te tolerant zijn geweest, waardoor er allerlei , vaak niet te definiëren kleine religieuze bewegingen konden ontstaan. Deze probeerden nu onder de dekmantel van vrijheid van godsdienst een plaats te veroveren in de samenleving. We kennen allemaal waartoe deze wildgroei kan leiden en met welke ideeën deze groeperingen de mensen aan zich proberen te binden. Financiële overwegingen , gepaard met macht door intimidatie en indoctrinatie vormden vaak de drijfveer om mensen vast te houden .Commentaar op het systeem wordt niet op prijs gesteld. Contacten met de buitenwereld moeten worden verbroken evenals met Wvrienden en familie. We hebben dit allemaal laten gebeuren en beginnen nu pas de schadelijke gevolgen van vele van deze bewegingen in kaart te brengen. Alles was maar mogelijk en eindelijk zijn de ogen geopend door de media die vele missatnden in kaart heeft weten te brengen. Dat wij nu wat intoleranter zijnn geworden heeft m.i. dan ook te maken met het feit dat er op grove wijze misbruik is gemaakt van de tolerantie.
Ik geloof dan ook dan vele van deze bewegingen dit over zichzelf hebben afgeroepen.

Leontine

  HOMEPAGE  | April 7th, 2012 at 11:35 AM
Leontine

Ik zei: ‘interessant’. Natuurlijk zijn er velen, en geweest, die misbruik maken en hebben gemaakt van de goedgelovigheid van mensen (die vaak in nood waren, op wat voor wijze dan ook). Dit geldt echter niet alleen voor de nieuwere religieuze stromingen, maar ook voor de Katholieke Kerk. Zodra geloof geinstitutionaliseerd wordt, met gezagdragende (niet gezaghebbende!) figuren, die het Ware Woord verkondigen, wordt er voorbijgegaan aan individuele ontwikkelingen en behoeften. Dat maakt dat ik tegen enige vorm van dogmatische verwordenheid in de vorm van wat voor Kerk dan ook ben. Toch lijkt er weer een kentering tegen de ontkerkeling in de maatschappij te zijn. In deze zware tijden, met veel onzekerheden en natuurlijk de economische crisis, lijke mensen terug te grijpen naar saamhorigheid en veiligheid. Zie maar de enorme belangstelling voor een evenement als De Passie afgelopen donderdag (in mijn Rotjeknor). Voorlopig geeft religie, blijkbaar, het wat de mensen betreft, nog niet op!

Melissa

  HOMEPAGE  | April 7th, 2012 at 07:55 PM
Melissa

Leontine,

Helemaal mee eens , dat in deze barre tijden Religie weer duidelijk de kop op steekt en weer probeert op de gebruikelijke wijze zieltjes te winnen.
Religie , seks en wapenhandel , behoren tot de meest lucratieve bronnen van inkomsten in de wereld.We praten hier over een miljarden industrie die zin weertga niet kent
Het is daarom niet verwonderlijk , dat niet alleen bestaande- maar ook nieuwe religieuze bewegingen, slachtoffers weten te vinden .
Het is te triest voor woorden dat juist bij de labiele personen, die wat hulp kunnen gebruiken,de zaken vaak mooier worden voorgesteld dan dat ze zijn.
Kijk maar eens naar het programma öpgelicht"dan verbaas je je toch elke keer , dat onganks de vele voorbeelden en waarschuwingen, de mens zich laat overhalen en beduvelen. Het vlees is en blijft zwak en daar weten vele bewegingen misbruik van te maken.
En ondat vaak geschermd wordt met het begrip religieus , dneken velen dat het wel goed zit. Nou ondertussen weten we wel beter.
Het duurt wel erg lang , maar ik denk dat zo langzamerhand toch wel signalen worden opgepikt om deze misstanden eens nader aan een onderzoek te onderwerpen. Maar Leontine , je hebt helemaal gelijk dat de katholieke kerk nu in de schijnwerpers staat , en terecht.Maar we moeten vooral niet vergeten dat de nieuwe fanatieke z.g. geloofsbewengingen niet aan de aandacht ontsnappen. Voorbeelden en bewijzen zijn er genoeg , nu nog de daadkracht!

Leontiien

  HOMEPAGE  | April 10th, 2012 at 10:07 AM
Leontiien

@Melissa, Het gaat mij echt te ver om religie op een lijn te stellen met seks en wapenindustrie, hoor! Ik was zelf ook wel onder de indruk afgelopen donderdag van de tocht met het verlichte kruis naar het podium aan het Willemsplein. Religie kan veel steun, troost en saamhorigheid bieden, ook aan de helemaal niet verschrikkelijk wanhopigen. Dat is mij te kort door de bocht. Het belangrijkste, wat mij betreft, is het bieden van een podium en/of plek waar mensen hun religie kunnen beleven, zonder druk, zonder bedreigingen, gewoon, saampjes.

J. Lessek

  HOMEPAGE  | June 5th, 2012 at 07:53 PM
J. Lessek

Zo kleedt een maffia-advocaat zich kennelijk. In juni 2012 heeft Weski haar verweer laten afdrukken in de Thriller- en Detectivegids 2012 van Vrij Nederland. De strafzaak blijkt toch te zijn gehouden in een extra beveiligd regime. De Orde der Transformanten laat ze mooie verhalen opdissen over hun oprechtheid, eenheid met de natuur en het vaderlijk leiderschap van de ondergedoken grote sekteleider.
Het OM zint op wraak. Kan er nog ooit een film van worden gemaakt, een boek wellicht. Het is nu afgelopen op deze klifhanger, de aanslag op de Julianalaan. Zal de met moord bedreigde zich opnieuw teweer durven te stellen tegen de maffia van de Transformanten? En zo ja, welke duivelse (!) machinaties worden er dan in gang gezet voor de verspreiding van het ware geloof?
Blijft Weski aan, en geeft ze de pijp aan een andere maffia-advocaat door? De spanning blijft er voorlopig nog even in…

Darling

  HOMEPAGE  | June 7th, 2012 at 10:29 AM
Darling

@J. Lessek; op welke pagina?

Darling

  HOMEPAGE  | June 8th, 2012 at 10:48 PM
Darling

Ik heb gekeken in VN, @J. Lessek, maar het verhaal wijkt geen letter af van wat wij al hebben kunnen lezen in andere contexten. Ik lees nergens iets over wat u erover opmerkt. Wat wel opvalt is de verzorgde omgeving waarin de transformanten leven, en de vrolijke handstand van het meisje. Treurig dat blijkbaar leden van de odt banen zijn kwijtgeraakt. Als die Bebelaar wat uit te vechten had met Baart, is dit helaas over de ruggen van onschuldige mensen geschied. Ik wou maar dat die twee gewoon ouwerwets met elkaar op de vuist waren gegaan. Deze laffe loopgravenoorlog is schadelijk geweest, voor alle partijen.

Melissa

  HOMEPAGE  | June 10th, 2012 at 03:00 PM
Melissa

J. Lessek@

Het is toch wel een beetje eigenaardig hoe een artikel over de Orde der Transformanten nu opeens verschijnt in" Vrij Nederland" van juni 2012 en wel in de Detective en Thrillergids. We moeten niet vergeten dat Weski nogal gesteld is op publiciteit en daar op deze manier weer succesvol in is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles wat zij verkondigt ook werkelijk de waarheid is, maar zij zet wel de toon wat betreft de anderen die dit (aanslag op Bebelaar) in scene gezet zouden hebben. Dus weer anderen die liegen en bedriegen!
Het begint bij zo’n religieuze beweging meestal met de beste bedoelingen om vaak te eindigen in een hoop ellende.
De leider was zeker niet de eerste en hij zal zeker niet de laatste zijn die vanuit frustraties over miskenning een eigen beweging begint.
De geschiedenis staat bol van abjecte politieke bewegingen en gevaarlijke sekten die zijn ontsprongen aan het brein van een persoon ( genie? ).
Ongeacht de overtuiging die de godsdiensten ook hebben, zij beweren allemaal de enige ware weg te zijn naar: verlossing van alle ellende, naar harmonie en naar naastenliefde.
Dit is gewoon regel 1 van het algemeen regelement van de religieuze beweging/sekte.
Maar als je dan ook de stelling hanteert, dat als je leugens maar vaak genoeg herhaalt, deze als de waarheid zullen overkomeen, dan ben je op de verkeerde weg. Als je kinderen doordrenkt met deze manier van informeren, dan begeef je je op glad ijs.
Zo als CR@ aangeeft worden contacten met familieleden buiten de gemeenschap verbroken. Dit wordt bevestigd niet door één of twee, maar wel door tientallen die praten over de beëindiging van de contacten. Dit in tegenstelling tot wat wordt beweerd dat iedereen vrij is te gaan en staan waar ze willen. Juist omdat er geen of nauwelijks contacten bestaan met de buitenwereld ,schept dit mogelijkheden om zaken in de gesloten gemeenschap te laten plaatsvinden, die niet in de openbaarheid komen.
Misschien is het wel toeval, maar in deze uitgave van “Vrij Nederland”wordt ook de deense schrijver – Jussi Adler-Olson genoemd. Hij schreef de misdaadthriller "De noodkreet in de fles " waarin hij uitvoerig ingaat over de twijfelachtige reputatie van een sekte.

Darling

  HOMEPAGE  | June 11th, 2012 at 10:29 AM
Darling

@Melissa; volgens mij heeft niet Weski dit artikel geplaatst, hoogstens toestemming gegeven het op deze manier te publiceren door een blad dat fictieve en werkelijke misdaden/thrillers naast elkaar zet.

Leontine

  HOMEPAGE  | June 12th, 2012 at 04:05 PM
Leontine

Wat ik dus echt niet begrijp, is waarom deze zaak, van alle zaken, door de redacteuren is uitgekozen? Dat is toch ‘bad publicity’ voor de orde? Weski zou dat toch niet gewild hebben?

Melissa

  HOMEPAGE  | June 12th, 2012 at 08:54 PM
Melissa

Ik zie de bad publicity niet helemaal. Feit is dat de OdT het laatste woord heeft en dat Weski zeer duidelijk tracht de aanslag in de hoek van ,, in scene gezet,, te krijgen Maar ook ik verbaas mij er over waarom juist deze zaak, moordaanslag op Bebelaar, de aandacht heeft getrokken van Vrij Nederland.
Iemand een suggestie???

Daling

  HOMEPAGE  | June 15th, 2012 at 08:03 PM
Daling

Vragen aan de redacteuren, lijkt mij.

Leontine

  HOMEPAGE  | June 16th, 2012 at 04:40 PM
Leontine

Hey Jabir! Leef je nog?

Jabir

  HOMEPAGE  | July 12th, 2012 at 08:43 AM
Jabir

Ja, ga binnenkort maar weer eens wat bloggen. Hoe is het ermee?

Leontine

  HOMEPAGE  | July 12th, 2012 at 12:24 PM
Leontine

Ja, wel goed, hoor! Altijd druk in deze periode (en wanneer niet?), maar wel lekker. Dochter over, andere dochter in Z-Afrika vrijwilligerswerk aan het doen (ben heel trots!), en zoon lekker in zijn vel.
Is het met jou goed? Is je zoon over? Nog last van – ahum – spam zullen wij maar zeggen?

Jabir

  HOMEPAGE  | July 16th, 2012 at 01:30 PM
Jabir

Ja, nog erge last van spam. Bij dat “business venture” artikel moest ik tot dusverre meer dan 2000 spamreacties verwijderen, dus het blog wordt nog steeds actief gestalkt. Alles verder prima, erg druk met m’n werk en zoontje niet alleen over, die mag na de vakantie naar het gymnasium :-)

Zie mijn stukje van vandaag over de laatste ontwikkelingen… De transformanten deden dus aangifte tegen de heer J. Lessek en nu moet ik allemaal informatie geven die ik verder helemaal niet heb.

Reaguur maar!

In de commentaren kan je gebruik maken van 'textile'. Kijk voor de mogelijkheden op textile.thresholdstate.com

Naam (verplicht)
Email (wordt niet gepubliceerd)
Website
Reaguursel

TroebelTags


Commentaren

RSS


Recente Artikelen

RSS Artikelen