TroebelWater.nl

Zittingsdag Orde der Arrestanten

Updated On: March 12th, 2009 by Pennywise

Voorlopige hechtenis transformanten opnieuw verlengd

Uw troebelwater correspondent dook in de wondere wereld die strafrecht heet. Vandaag was er een zitting tegen een aantal leden van de orde der transformanten, wegens de mislukte aanslag op Frits Bebelaar. Om tien voor negen wist ik nog niet hoe laat de zitting zou zijn. Negen uur dus. Arrrgh!!!! Nadat al mijn zakken op stompe en/of scherpe dan wel explosieve objecten gecontroleerd waren, kon ik om kwart over negen plaatsnemen in de wachtkamer, de zitting was gelukkig nog niet begonnen. Er was ook een groepje transformanten aanwezig. Heerlijk spanningsveld altijd, zo'n wachtkamer waar verschillende partijen elkaar krampachtig uit elkaars bewustzijn proberen te verdringen.Het verschil met eerdere 'pro forma' zittingen is, dat Eric S. aan de arrestantengroep toegevoegd werd, hoewel hij vandaag nog niet aanwezig was in het beklaagdenbankje en nauwelijks ter sprake kwam .Tijdens de zitting bleek dat hij een mobieltje dat ook gebruikt was tijdens de moordaanslag aan zijn dochter cadeau had gegeven, maar wat de grond voor zijn aanhouding was is niet tijdens deze zitting ter sprake gekomen.

Andere nieuwsbronnen noemen overigens een totaal van zeven verdachten, maar dat getal is tijdens de zitting niet als zodanig genoemd. Zelf kom ik nog steeds uit op vier arrestanten tot dusverre, wel werden de transformanten in het betoog van de officier vrij consequent als collectief benoemd. Zo zien ze zichzelf natuurlijk ook in de eerste plaats, want 'een transformant ben je niet alleen op zondag', om marla te citeren. Later probeerde Weski dat beeld in haar verweer te relativeren door de transformanten onder meer met een tennisclub te vergelijken, maar die vergelijking stemt in elk geval niet overeen met het zelfbeeld van de transformanten.

De officier vatte het allemaal eerst nog eens kort samen. Genoemd werd de rode Toyota waarmee Bebelaar gevolgd werd kort voor de aanslag op de Julianalaan. Wat me eerder nog onduidelijk was, is dat er geen twijfel over bestaat dat deze auto van een transformant was, want een omstander heeft het nummer nog eens voor de zekerheid genoteerd. Daarnaast zijn er blijkbaar parkeerkaartjes van een Kralingse parkeerplaats in deze Toyota gevonden, die van tien minuten na de aanslag zijn. Ook wordt de bestelbus van de transformanten nog genoemd, een Citroen Jumpy, waarmee de schutter gevlucht zou zijn. Vlak na de aanslag blijkt die nieuwe banden te hebben gekregen en is deze professioneel gereinigd. Het betreft hier overigens een bestelbus die niet oud is en waarvan het moeilijk voor te stellen is dat het profiel al van de banden gesleten zou zijn.

Er werd ook meer duidelijk over het volgapparaatje onder de auto van Bebelaar. Het volgbaken dat hier aangetroffen werd was blijkbaar al in juni besteld door een transformant, bij een firma in Nieuwegein. Daarnaast werden op 27 juni de batterijen afgehaald, die later in het volgbaken teruggevonden werden. Los daarvan was er tijdens de mislukte moordaanslag sprake van zeer intensief telefonisch contact tussen verschillende transformanten, al die telefoons maakten gebruik van de zendmast bij de Julianalaan, waar het misdrijf plaatsvond. Het betrof hier opvallend genoeg overigens allemaal prepaid telefoons, die kort na het misdrijf gedumpt zijn. Overigens kan ik dat bevestigen, zo vertelde Marla me zelf nog dat ze zo ongeveer wekelijks van telefoons verwisselt. Welke religieuze overtuiging haar daartoe zou drijven is me een raadsel.

Russische software

Ook werd er melding gedaan van een fixatie van verdachte Patrick op het slachtoffer van de moordaanslag, de heer Bebelaar. Bij hem werd een handleiding aangetroffen, hoe om te gaan met een arrestatie als deze zich zou voordoen. Daarnaast werd melding gedaan van een doodeng door de transformanten opgesteld document, 'Transformeren in de Praktijk' genaamd. Heeft iemand deze tekst tot zijn beschikking? Want het lijkt erop dat het document een goede equivalent van de 'fair game' policy van scientology is.'Transformeren in de praktijk' beschrijft hoe er omgegaan dient te worden met tegenstanders. Niet alleen bedreigingen van buitenaf, maar ook bedreigingen van binnenuit moeten volgens dit document 'uitgeschakeld' worden. Er wordt volgens de officier verwezen naar de mormonen die zich in geval van tegenstand wel aan de wet hielden, dit document geeft aan dat zelf niet van zins te zijn in geval van tegenstand.

Duidelijk werd ook, dat de transformanten op geen enkele wijze meewerken aan het onderzoek. De enige aan wie ze verklaringen af willen leggen is de rechter-commissaris. Ook frustreert Peter de gang van het onderzoek, door het wachtwoord van zijn hermetisch beveiligde computer niet te geven. Het openbaar ministerie heeft zelfs speciale Russische software aan moeten schaffen om de inhoud van die computer toch nog eens te bekijken.

Aan elkaar geplakt verhaal

Volgens de advocaat van de Transformanten, mr Weski, betreft het hier een aan elkaar geplakt verhaal met grote gevolgen voor de persoonlijke levens van de transformanten. Een belangrijk voorbeeld dat ze hiervan gaf, is het verhaal van de eerder genoemde Citroen bestelbus, waarvan sommigen menen dat hij lichtgrijs metallic zou zijn en anderen zagen toch echt een witte. Dit zou in het programma 'Opsporing Verzocht' als feit gepresenteerd zijn, met alle schadelijke gevolgen van dien.

Volgens haar handelde het openbaar ministerie ook alleen op basis van wat de aangevers van dit misdrijf aan kwamen reiken. Dit overigens in tegenspraak met het onderzoek, waar juist enorm veel feiten bekeken zijn. Ook trok ze verklaringen van Jeroen van Hasselt in twijfel, die blijkbaar als gevolg van een recent gevoerde voogdijzaak geen persoonlijke gegevens meer op het internet mag plaatsen. Waarschijnlijk is dat de reden achter het verdwijnen van wegvanpapa punt nl. Zelfs voogdijzaken worden blijkbaar gebruikt niet om het directe belang van de kinderen, maar dat van de transformanten te dienen (mening!).

Plan van aanpak

Ook over het slachtoffer van de aanslag, de heer Bebelaar, liet Weski zich kritisch uit. Zo zou hij een 'plan van aanpak' hebben gemaakt, om de huizen van de transformanten (de zg. 'compound') te bestormen en noemde ze een heel proces in management kreten, waarmee de transformanten als organisatie bekeken werden. Het uiteindelijke doel van dit plan van aanpak leek vervolging van de transformanten te zijn. Naar het zich liet aanzien nam kennis van dit plan in combinatie met dreigbrieven die transformanten ontvangen zouden hebben, 'filmische proporties' aan voor de transformanten. Weski noemde haar clienten zelfs 'paranoia' wat me bevreemdde, omdat ze hier in feite een motief voor cliënten schetste. Dit ontging het openbaar ministerie in hun antwoord hierop dan ook niet.

Ook maakte de verdediging er een groot punt van, dat het niet in staat zou worden gesteld om de resultaten van het politieonderzoek te toetsen, omdat het onderzoek telkens maar niet afgerond wordt. Dit is natuurlijk wel heel brutaal, als je bedenkt dat de arrestanten tot dusverre op geen enkele wijze meegewerkt hebben aan het onderzoek en het daarmee zelf in de eerste plaats vertragen. Ik noemde al eerder de computer van Peter. Later gaf hijzelf nog kort aan dat hij wel een wachtwoord had gegeven, maar dat betrof toevallig niet het wachtwoord dat het openbaar ministerie nodig had, dus dat mocht verder niet baten voor de verlenging van zijn hechtenis. Al die bedreigingen kunnen inderdaad een 'motief vormen om over te stappen op eigenrichting', zoals de officier dat zo mooi formuleerde.

Leugenachtig en ongeloofwaardig

Natuurljk verzocht Mr Weski tot invrijheidsstelling van de verdachten, omdat er nog steeds geen concrete aanklacht tegen ze is. Bovendien zijn de twee sowieso niet de schutters, daar gaat zelfs het Openbaar Ministerie niet van uit. Daarnaast had ze een enorme lijst van informatie die ze toegevoegd wilde zien aan het dossier. Weski maakte grote bezwaren tegen het uit het dossier houden van zeer veel resultaten, die hangende het politie onderzoek nog niet aan het dossier toegevoegd waren. Zo vroeg ze bijvoorbeeld camerabeelden van verhoren en de auto's op, sporen van vezels die op het volgapparaat onder de auto van Bebelaar aangetroffen zouden zijn en nog steeds bij het forensisch instituut zouden liggen Ook noemde ze verschillende registraties van telefoonverkeer tussen transformanten die aan de aanslag deelgenomen zouden hebben en wilde ze dat eventuele 'bewijzen' van een samenzwering en een hetze, zoals het 'plan van aanpak' van de heer Bebelaar toegevoegd zien aan het dossier.

In de uitspraak van de rechtbank zijn de verzoeken van Mr Weski om zaken aan het dossier toe te voegen grotendeels gehonoreerd, hoewel de officier hangende het onderzoek wel degelijk stukken uit het dossier mag laten. Het verzoek van Mr Weski om allerlei spoortjes die ze ook meende te herkennen uit te laten rechercheren werd afgewezen, alsmede haar verzoek om alle voertuigbewegingen rond het moment van de aanslag aan het dossier toegevoegd te krijgen. Zulke gegevens worden maar drie maanden bewaard, dus dat was niet mogelijk. Wel mocht het 'plan van aanpak' van de heer Bebelaar toegevoegd worden aan het dossier. Het verzoek om invrijheidsstelling werd afgewezen door de rechter, omdat er nog steeds ernstige bezwaren waren tegen de twee verdachten, die zelf niet bepaald meewerken aan he bespoedigen van het onderzoek. Dit gebrek aan medewerking werd ze niet in dank afgenomen, impliciet volgde de rechtbank de uitspraak van de officier, dat de houding van de twee verdachten 'leugenachtig en ongeloofwaardig' was, als ze stelden 'niets met de aanslag te maken' te hebben. Tot slot keek Peter nog even heel confronterend en messiaans de rechtszaal in alvorens weer afgevoerd te worden naar het huis van bewaring. Volgende keer beter!

Tot dusverre uw Troebelwater correspondent, terug naar Schiedam!

Eva

  HOMEPAGE  | March 10th, 2009 at 08:00 PM
Eva

Knap staaltje correspondentie Jabir!

Eva

  HOMEPAGE  | March 10th, 2009 at 09:11 PM
Eva

De verdachten houden dus vol onschuldig te zijn. Wanneer dat straks niet meer mogelijk is, plijt dat dat in hun nadeel? Is het dan nog zinvol voor hun om, als verzachtende omstandigheid, met de bewijzen van de bedreigingen van het slachtoffer aan hun adres te komen, of is dat nu feitelijk gepasseerd station?

lisa

  HOMEPAGE  | March 10th, 2009 at 09:57 PM
lisa

http://www.ad.nl/binnenland/3064634/Justitie_Zeven_Transformanten_zitten_achter_moordaanslag.html

en eindelijk wordt dan de naam van RB in de pers genoemd.

Sherry

  HOMEPAGE  | March 10th, 2009 at 11:01 PM
Sherry

Ik heb begrepen dat de leider nog steeds in retraite zit of liever gezegd ondergedoken/onvindbaar is. De toen op netwerk getoonde foto mag misschien dan weer eens op tv te zien zijn.

Seya

  HOMEPAGE  | March 10th, 2009 at 11:55 PM
Seya

Wat vraagjes @Jabir: Zijn er vandaag nog veel onbeantwoorde vragen aan de orde gekomen? In het programma Opsporing Verzocht werd namelijk een kale man, met korte broek en sandalen + sporttas gezocht, die op een terras verbleef. Is men tot de conclusie gekomen dat het om de laatste aangehouden verdachte gaat? Of is deze man nog niet getraceerd? En in retraite zijn, wil nog niet zeggen: niet verdacht…Is je bekend of er om opsporing van de in retraitezijnde leden is verzocht? Dit zal alles wel onder onderzoeksgegevens vallen? Die geven ze dan niet vrij. De zitting is drie maanden aangehouden voor verder onderzoek, blijven de verdachten dan in voorarrest? Voor de laatste verdachte moet toch nog verlenging worden aangevraagd of huppelt hij gewoon die drie maanden mee? Hoe gaat dat?

J. Lessek

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 12:41 AM
J. Lessek

Wat een troep zeg. Justitie zal de verdachten ‘eindeloos’ kunnen vasthouden. De redenen staan in artikel 67a Wetboek van Strafvordering. Maar eigenlijk mogen ze verdachten alleen langer vasthouden als ze nog meer moeten onderzoeken. Dus niet om verdachten tot spreken te dwingen. Maar ja, dat is allemaal juridische haarkloverij.

Die advocaat wist niets van het ‘Plan van Aanpak’ dat circuleerde rond het slachtoffer. Alle middelen tegen de Transformanten zouden zijn toegestaan, of zoiets. Prachtig motief inderdaad voor een aanslag.

Maar is dat allemaal nog religie? Welke religie hanteert dit soort normen? Het is allemaal toch van de koude grond. Wat voor mensbeeld houdt men er eigenlijk op na? Toch niet zo fris. En dan verbieden via de voogdij en de kinderrechter weer een andere website. Jezus Christus, zeg.

Seya

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 01:02 AM
Seya

Ik beperk me even tot feiten, voordat men weer denkt dat ik iemand anders ben. Ik ben dus meningloos.

- Er zijn diverse ‘handleidingen’gevonden.
  • Eén daarvan is een leidraad voor als iemand aangehouden zou worden.
  • De andere heet:’Transformeren in de praktijk’en beschrijft hoe er omgegaan dient te worden met tegenstanders. Niet alleen bedreigingen van buitenaf, maar ook bedreigingen van binnenuit moeten volgens dit document ‘uitgeschakeld’ worden. Oftewel vernietigd, las ik vandaag.
  • Dan is er nog een laptop, die niet te kraken schijnt en misschien feiten of belastende zaken bevat.
  • Er slingeren prepaid mobieltjes rond.

Welke conclusie kan je daar aan verbinden?

Jabir

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 08:58 AM
Jabir

@seya: er zijn nog allerlei spoortjes die ze aan het uitrechercheren zijn en mr Weski maakt het ze niet bepaald makkelijk, want die wil dat er ook allemaal zaken onderzocht worden, die bij voorbaat al vruchteloos zijn om te bekijken. Die kwam met niet een bestelbus, maar een vrachtwagen vol afleidingsmanoeuvres aanzetten. Het verbaasde me dat ze niet wilde dat er eerst een bemande ruimtevlucht naar Mars uitgevoerd moest worden alvorens tot een veroordeling te komen.

Zo was er een poolse bestelbus gezien in de Juianalaan. Kost je een paar dagen aan menskracht, om tot de voorspelbare conclusie te komen dat het hier loodgietende beunpolen betreft in plaats van huurmoordenaars.

Volgens Weski liep er stomtoevallig ook een tweede man met een pistool op de Julianalaan met ook al net zo’n koker op het pistool. Het zijn allemaal de voorspelbare afleidingsmanoeuvres. De meest schaamteloze van haar vond ik, dat ze probeerde de beschikking te krijgen over alle Rotterdamse registraties van verkeersbewegingen op een bepaald tijdstip. Niet te doen natuurlijk, zijn honderdduizenden gegevens. Maar wel tegelijk klagen over vetragingen van het onderzoek, het was net iets te doorzichtig en ontlast de transformanten helemaal niet.

Bij alle handleidingen vergeet je overigens het ‘plan van aanpak’ van Bebelaar, die de gemoederen ook nogal verhit lijkt te hebben. Aan de materialen die gevonden zijn bij de transformanten kan je overigens niet direct de conclusie verbinden dat er een aanslag plaatsgevonden heeft, eerder is het zo dat het motief om die aanslag te plegen daarin duidelijk naar voren komt en dat die mobieltjes op zn minst een goede indicatie van voorbereidings/uitvoerings handelingen zijn.

@dhr Lessek: ik geloof niet dat er een direct formeel verband is tussen het ‘niet praten’ van de transformanten en hun langere hechtenis, hoewel hun ‘leugenachtige en ongeloofwaardige’ proceshouding ze niet echt lijkt te helpen. Waarom dat wachtwoord van je pjoeter niet geven als je verder niets te verbergen hebt? Natuurlijk maken verklaringen ook deel uit van een onderzoek, dus in die zin kan je verlenging van de hechtenis wel degelijk gebruiken als middel om boefjes aan het praten te krijgen. Beetje een mindfuck, maar altijd nog beter dan de zaanse verhoormethode ;-)

Bovendien probeert het OM tegelijk ook alternatieven, bijvoorbeeld de aanschaf van russische hack software (die zijn daar goed mee, werk zelf ook met russen). Dus het is ook niet zo dat ze nu achterover gaan zitten en net zo lang vasthouden tot hij het wachtwoord geeft

Overigens wist Weski juist wel van dat ‘plan van aanpak’, die noemde het juist en heeft het aan het dossier toegevoegd.

In antwoord op je vraag naar religie: ik zie de transformanten helemaal niet als religie, heb ze keer op keer bevraagd op hun achterliggende religieuze overtuigingen en daar is niets van te vinden. Los van paranoia en controlemechanismen is daar helemaal geen oprechte religieuze bodem te vinden, dat is vrij letterlijk ‘voor de buhne’. Ik heb een paar ex transformanten gesproken, die me wisten te vertellen dat Robert het ook eerder als een coaching systeem ziet met een religieuze façade, dan als geloofsovertuiging. Tijdens die missen kan hij iedereen in een keer ‘doen’, is zijn idee.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 09:04 AM
Jabir

Trouwens een absoluut genot om Mr weski te horen pleiten, I just love her talk dirty met dat bozige toontje op alles slakken zout leggen…. en die kan als geen ander doorzagen en doorzagen, ik vond het echt mooi….

Seya

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 09:22 AM
Seya

@Jabir, thnx voor de antwoorden. Nee ik was dat plan van aanpak van Bebelaar niet vergeten, al neem ik dat met een kilo korrels zout, het schijnt te bestaan. Ik beperkte me slechts tot de Orde. Nee, nog steeds de bewijzen niet rond, dus geen regelrechte beschuldiging mogelijk. Motief en middelen kan niet meteen iemand als dader bestempelen. Ook een wachtwoord onthouden is nog geen grond. Mogelijk wacht men toch op meerdere verdachten, tenminste die indruk krijg ik een beetje. Ik kan me voorstellen, dat je met genoegen naar de strafpleiter hebt gekeken en geluisterd, gebeurd ook niet elke dag, zo’n live optreden bij te kunnen wonen. Jij houdt wel een beetje van mensen met bitcherige elan. Of heb ik het nu verkeerd? :)

Leontine

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 09:53 AM
Leontine

Inderdaad @Lisa March 10th, 2009 at 09:57 PM :

Dat de neergeschoten zakenman een ‘dreiging’ was, zou ook zijn gebleken uit een geluidsopname die in beslag is genomen in de Brabantse compound van de Orde. Te horen zou zijn hoe ordevoorganger Robert Baart zijn conflict met het latere slachtoffer bespreekt met zijn volgelingen, onder wie twee huidige verdachten. Baart haalde aan dat het latere slachtoffer bij dat conflict zou hebben gezegd: ‘de laatste veldslag is van mij’. Verdachte Patrick van G. (27) zou hebben gereageerd met: ‘hij vergeet één veldslag. De laatste’.

http://www.youtube.com/watch?v=Ri4yqLtHAk4&feature=related

Jabir

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 10:33 AM
Jabir

Klopt Leontine, had ik ook een aantekening van. Waar ik geen aantekening van heb, is dat Eric S. die tekst ‘transformeren in de praktijk’ in zijn bezit zou hebben gehad, dat is volgens mij niet als zodanig ter sprake gekomen tijdens de zitting, maar wel zo gebracht

Leontine

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 10:51 AM
Leontine

Maar Jabir, die geluidsopname is volgens mij het ALLERENIGE bewijs dat RB iets van zich laat ‘horen’/erbij betrokken is!

Jabir

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 11:05 AM
Jabir

Mijn taxatie is dat hij vooral ‘inspirator’ is en dat andere mensen weer de praktisch coördinerende/uitvoerende vaardigheden hebben. maar dat blijft in dit stadium speculatie natuurlijk.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 11:05 AM
Jabir

je moet mensen altijd op hun kwaliteiten bekijken vind ik ;-)

Gwen

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 11:41 AM
Gwen

Eric S. stelt dus dat tegenstanders zowel binnen de orde als daarbuiten vernietigd moeten worden in een bloedige strijd. Dat is nogal wat! Een buitengewoon kortzichtige visie die een griezelige, wereldvreemde uitwerking kan hebben.

Want hij stelt in feite dat een ieder die het niet eens is met hun handelen of visie, uitgeschakeld moet worden. Brrrrrrrrrr. Dat riekt naar fundamentalisme. En de geschiedenis heeft bewezen waartoe fundamentalisten in staat kunnen zijn (en dan heb ik het niet over één groepering, maar over fundamentalisme in het algemeen), vanwege hun arrogante ‘verhevenheid’.

De orde roept voortdurend dat er een hetze tegen hun wordt gevoerd. Als zij dat binnen de compound zo willen zien, moeten ze dat vooral doen. De realiteit is echter anders. Er zijn veel mensen die vreselijke ervaringen met de orde hebben meegemaakt en die deze ervaringen met elkaar delen.

Zowel mensen van binnen als buiten de orde zijn (in verschillende mate) herhaaldelijk op agressieve wijze door ordeleden bejegend. En naar het zich er nu laat uitzien, is voor deze methodiek zelfs een handleiding opgesteld!

Hierin stelt Eric S. in feite dat er geen ruimte voor kritiek is. Dit is in mijn beleving héél erg griezelig en laakbaar. Want in onze democratie is er altijd ruimte voor discussie en debat en voor het delen van ervaringen!

Dat de orde kritiek en discussie ervaart als haat zaaien, is hun probleem. Maar om in het kader van hun wereldvreemde visie, structureel mensen in de matrix (die zij duidelijk verachten) de mond proberen te snoeren, is verwerpelijk. En op hun vreemde kruistocht van censuur schromen zij kennelijk niets.

Of zoals Eric S. het verwoordt in zijn handleiding: “tegenstanders zowel binnen de orde als daarbuiten moeten vernietigd worden in een bloedige strijd.”

By the way, die dreigbrieven aan het adres van de orde, kunnen hypothetisch gezien natuurlijk ook vanuit de orde zelf komen. Eric S. spreekt in zijn handleiding immers ook over bedreigingen van binnenuit….

Gwen

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 12:06 PM
Gwen

En voor de helderheid, de discussie wordt bovenal gevoerd door familieleden en vrienden die hun familie die in deze orde zitten missen. Die zich zorgen maken over situatie waarin hun naasten verkeren. Door ex-leden die vreselijke dingen hebben meegemaakt.

En deze ervaringen worden breed gedeeld! Ervaringen die niet op opportune wijze – omdat het ze zo uitkomt – mogen worden gedegradeerd tot hetze. Want dat is pas vloeken in de kerk!

Leontine

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 03:59 PM
Leontine

@Gwenm heb jij ook een brf van mr Weski ontvangen?

Gwen

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 04:33 PM
Gwen

Nee, anders had ik dat zeer zeker gemeld!

Jabir

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 05:14 PM
Jabir

@gwen: uit het proces kwam echt niet naar voren dat die tekst ‘Transformeren in de Praktijk’ bij Eric S persoonlijk aangetroffen was. Misschien dat het AD zich baseert op gegevens buiten de zitting, maar het kwam naar voren toen de fixatie van Patrick op Bebelaar besproken werd. Dan is het nog niet het juridisch juiste moment om zoiets buiten een andere context te behandelen… They’ll get there when they’ll get there ;-)

dat gezegd hebbende, heb ik op basis van de uitspraken van Eric aan mij persoonlijk wel degelijk een beeld dat 100% overeenstemt met het in dit document geschetste beeld. Eric is uiterst fanatiek zoals ik hem meegemaakt heb en gebruikt vaak termen als ‘Judas’ en ‘verrader’. Benoemt mensen in ‘de matrix’ zo en waarschuwt mensen er ‘binnen’ mee.

Hij is er ook altijd verbaasd over geweest dat hij niet als eerste opgepakt is. Een voorbeeldje van dat fanatisme: hij liet me een keurig SMSje zien van iemand die zijn lidmaatschap van de transformanten opzegde en hij wilde dat ik die eens zou aanpakken. Het betrof hier trouwens Hans vd P.

Niet onbelangrijk om te vertellen, is trouwens ook dat hij me constant zat te peilen of ik me bezig zou willen houden met wat duisterder activiteiten dan bloggen en klieren, ik werd wel degelijk afgetast in hoeverre ik bereid was de wet te overtreden. Helaas voor Eric ben ik zeer ‘law abiding’ en heb altijd aangegeven daar niets voor te voelen.

@Leontine Er werd inderdaad melding gedaan van die bandopname waarop ook RB te horen was, maar in de context van een bezwaar tegen Patrick, dus die was niet direct op Baart gericht.

Gwen

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 05:18 PM
Gwen

Wat overigens ook heel opmerkelijk is, is het in mijn beleving onrealistische en allesoverheersende vijandsbeeld van de orde.

Deze in mijn optiek evident afwijzende, niet vredelievende houding ten aanzien van “de matrix” komt bijvoorbeeld sterk naar voren in de legio aan brieven die ordeleden aan hun families hebben geschreven. De overeenkomstige jargon van de orde in die brieven is in mijn optiek dringend, negatief en onverdraagzaam.

En als familieleden dan in reactie hierop geschokt reageren, noemen ordeleden dit een hetze. Hoe wereldvreemd kun je zijn?

Zij zien kennelijk niet in of willen niet inzien dat er in deze trieste situatie helemaal geen sprake is van vijanden, tegenstanders, haat of hetze. Dit zijn termen die zij zelf telkens hanteren. Dit is kennelijk een waan die zij zelf consequent in stand houden en voeden.

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, denk ik dan.

connie

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 06:07 PM
connie

Ik moet zeggen dat het Om er wel werk van maakt.Nu nog drie maanden voorarrest.Over die handleidingen gesproken, kan je toch wel zeggen met een professionele groep te maken te hebben. Om zaken op papier te zetten hoe je van je tegenstanders van zowel binnen als buiten de organisatie af moet komen, is m.i. toch wel ernstig.Ongetwijfeld zal R. B. hier van geweten hebben om dit in klein comite te bespreken. Heeft justitie daar ook al naar gekeken?Een nieuwe uitzending in opsporing verzocht , zou misschien wat soulaas kunnen bieden.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 06:44 PM
Jabir

De transformanten zijn bezig met een wat mij betreft niet zo gezonde ideatie van begrippen als heldendom, strijdbaarheid, loyaliteit etc en als je dat allemaal bij elkaar optelt, kom je uit op een vrij toxische mix van kenmerken voor een groep. Overigens heb ik enig recht van spreken, omdat zulke neigingen in de toverij ook wel eens boven komen drijven. Ik definieerde dat eerder als het ‘radioactief potentieel’. Nog in 2007 ging Matthew Murray zich te buiten aan een moordpartij op christenen en ik vind persoonlijk dat je daar veel sneller bij moet zijn en zelfs preventief in moet optreden.

De fout die de transformanten in hun verdediging maken, is dat ze dat strijdbare, blijkbaar zelfs tot het overtreden van de wet bereide bij elke stap die ze zetten weer uitdragen.

Patrick en Peter stelden zich tijdens de zitting allebei arrogant en superieur op, met als klap op de vuurpijl de broer van marla, die in een heel messiaans gebaar, echt letterlijk met de armen wat gespreid met zijn gezicht naar de publieke tribune ging staan en ons allemaal dood ging kijken ofzo. dat was echt een heel onthullend moment voor het soort van fanatisme waarover we het hebben in die koppies.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 07:12 PM
Jabir

Ik ben dus ook lid geweest van de club (OTO) waarvan Matt Murray lid was, tot hij twee jaar voor zijn bizarre moordactie (overigens helaas geslaagd) eruit gezet werd. Ik ken mensen die hem goed kenden en het vervelende is, dat ik de mogelijkheid van dit soort ‘mishaps’ al jaren daarvoor in een dialoog achtig essay met Peter Koenig (waarover ik het in mijn artikel ‘Geile Tiere’ nog had) beschreven had. Eigenlijk is 90% van wat ik daar aan observaties doe over de OTO van toepassing op de OdT zoals ik die meegemaakt heb, alleen met een ander verhaaltje eromheen.

Zo schrijft Peter daar:

“The concept of an ‘Order’ reinforces its members’ experience as’we/us’ (rather than ‘I/me’), and helps to repress and depersonalise inviduality of thought and deed – these reinforcements and repressions are also found in many of Crowley’s instructional Libri, and in the A\A\’s exercises. The people in the Order must be of one mind, for example in their attitude to external ‘claimants’ and critics, and must accept their position and/or grade in the Order. Dynamic group processes create pressures to conform in uniform reactions, verbal stereotypes in passwords and stock phrases (“the fundamentalists hate us”), standardised symbolism (729 = Baphomet, the Order’s ‘lamen’, Nuit, Hadit, and son on). All these serve as substitute for rational analysis and experience, and encourage the prejudging of issues and intolerance of external criticism.”

Jabir

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 07:40 PM
Jabir

Heheheheh….. Troebelwater is niet de enige die onder vuur ligt met legale stappen:

Jabir

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 07:45 PM
Jabir

Moehaha en Bert Brussen heeft ook al last van Perfectiewarmte

Jabir

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 07:50 PM
Jabir

Het gewraakte plaatje:

Jabir

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 08:19 PM
Jabir

Seya

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 10:01 PM
Seya

Een inbreken: Thnx voor het in orde maken van de feeds Jabir, die gebruik ik toch het meest en vanavond kon ik weer hier lezen, dus de feeds oppakken.

Seya

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 10:04 PM
Seya

Ook handig: de gadget staat nu op mijn bureaublad, zodat ik direct nieuws zie.

Eva

  HOMEPAGE  | March 11th, 2009 at 11:59 PM
Eva

@Jabir, wat denk je dat Eric S in gedachte had toen hij jou vroeg Hans vd P aan te pakken?

Jabir

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 07:41 AM
Jabir

Jabir

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 08:42 AM
Jabir

Hij maakte Hans vd P.voor ‘Judas’ uit en stuurde me zelfs nog een sms’je van zijn hand door. Een keurig sms’je. Ik moest het maar lezen, want dan zou me vanzelf wel duidelijk zijn wat een ‘vuile verrader’ het hier zou betreffen en dan zou ik maar gemeen over hem moeten schrijven. Op 20 december 2007 mailde hans vd P. naar Eric:

“Beste Eric. Ik stop met de Orde. Een gesprek met jou is niet meer zinvol. Het leven gaat verder. Ik ga ervan uit dat de orde mijn keuze respecteert. Ik respecteer de opbouw van de Orde en wens iedereen daar succes mee. Refererend aan de dienst van afgelopen zondag, wil ik duidelijk stellen dat ik geen enkele intentie c.q. belang heb het belang van de Orde te schaden. dat zal dus ook NIET gebeuren. Het ga je goed. Gr. hans.”

Dat was overigens de laatste keer dat ik het de moeite vond om de compound te bezoeken, de walging was toen te erg geworden. Eric vertelde me dat terwijl ik stond te helpen met afwassen en er waren veel jonge jongenns van de transformanten bij. Het viel me op en wekte me ook zeer grote zorgen, dat die dit verhaal van Eric slikten als zoete koek, want iedereen met ook maar een microgram kritisch vermogen had Eric gevraagd of hij wel goed snik was. Niet die jongens, want dat zijn gehoorzame discipelen, die ja en amen knikken. Ze zien zichzelf als erg sterk, maar toen werd me pas duidelijk wat een zwakkelingen het eigenlijk zijn, dat ze zich door zo’n overduidelijk diep gestoord iemand de wet lieten voorschrijven. Watjes.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 08:45 AM
Jabir

Als Eric in mijn richting zeg maar ehh ‘black ops’ probeerde te coördineren, dan is het meer dan redekijk die ijn door te trekken en te veronderstellen dat hij ook de moordaanslag coördineerde.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 08:50 AM
Jabir

Persoonlijk denk ik dat een observatie van Eric in het Pieter baan centrum meer vrucht zal dragen dan een verblijf in een arrestantencel, waar hij zich vooral zal inleven in de rol van ‘superieure martelaar’. Die kans zou hij niet moeten krijgen.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 09:02 AM
Jabir

Goed rechtbankverslag ook te vinden op BN de Stem

Frederique

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 09:17 AM
Frederique

Jabir@ is de kans dat jij een oproep krijgt om te getuigen inmiddels niet erg groot geworden ??? Jij bent zo een beetje de enige, buiten de ex formanten, die werkelijk van binnen uit kan getuigen. Verder is het verslag van BN deStem een beetje zoals hun eerste verslag, ietwat rooskleurig richting OdT

Eva

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 09:36 AM
Eva

Heb jij toen, op dat moment ofenig moment later, aan Eric laten blijken wat je vond van zijn manier van doen met betrekking tot Hans vd P?

En hoe reageerde hij en/of anderen eigenlijk toen jij liet weten niet meer te willen komen?

Jabir

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 09:39 AM
Jabir

Weet je, als ik iets zeg over de geestesstaat van Eric, zeg ik dat niet vanuit een professionele kunde, want ik ben geen psycholoog. Wel heb ik ooit nog op de sociale academie gezeten, doe communicatiewerk en heb enig recht van spreken als ik organisaties analyseer (word ik voor ingehuurd). Het betreft helemaal geen clubje waarin ieder individu mag ‘stralen’ zoals ze doen voorkomen, maar een strak georganiseerde, uiterst autoritair ingerichte commandostructuur. Daarover kan ik getuigen en dat kan ik heel goed met feiten en observaties onderbouwen. Maar ik ben natuurlijk geen ooggetuige van de mislukte moordaanslag.

Als je vanuit het organisatorisch perspectief de transformanten bekijkt, is Eric volgens mij gewoon de hoofdverdachte. Want dat het daar helemaal geen ‘vrijheid blijheid’ is, kan ik goed onderbouwen. Mensen op de compound doen wat Eric zegt en gaan mee in zijn bizar paranoïde perspectief op de werkelijkheid.

Ik heb zeer veel met hem gepraat en er wat maskerlaagjes afgekregen in de loop van de tijd, maar nog lang niet alle. Maar meer dan voldoende laagjes om erg te schrikken van wat ik onder dat vernisje aantrof.

Eva

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 11:16 AM
Eva

Je bent en blijft een dappere gloei kater! Wel niet zo lekker allemaal verder.

Even iets heel anders, ik ben een best redelijk nieuwsgierig mens, en als ik zo nu en dan eens goed naar het fotootje van Seya kijk, dan kan ik me maar zo in denken dat mr weski er zo in haar jongere jaren uitzag.

Vind het in ieder geval een fascinerende foto seya.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 11:42 AM
Jabir

Dit laatste stuk van BN de Stem vind ik heel raar. Lijkt er een beetje op dat BN de Stem niet aan objectieve verslaggeving doet en als instrument van de transformanten ingezet wordt. Wel ben ik blij met de impliciete onderkenning van BN de Stem dat deze site helemaal niet lasterlijk of hetzezaaiend is, in ieder geval niet als zodanig op hun netvlies staat. dat vind ik winst.

Seya

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 12:10 PM
Seya

Helaas krijg ik die foto er ook alleen maar tegen mijn wil op, weet niet hoe hij erop komt. Maar bedankt voor de voortzetting van de hetze jegens mij Eva. Ik heb er nu echt genoeg van.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 12:16 PM
Jabir

Jongens, er is niets zo betrekkelijk als identiteiten op het web. Ik ben er in ieder geval niet mee bezig en ondersteun ook geen ‘hetze’ tegen seya. Aan de andere kant weet ik niet zo zeker of het nou perse verkeerd bedoeld was van Eva, want het zou natuurlijk in de eerste plaats leuk zijn als mr weski zich ertoe zou verwaardigen deel te nemen aan het debat. Was het maar waar zou ik bijna zeggen :-(

@seya: van mij uit geen beletsel hoor! Ik vind het leuk dat je d’r bent en vind het vooral leuk om het soms met je oneens te zijn.. ok?

Jabir

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 12:21 PM
Jabir

@seya: blijkbaar is het email adres dat je gebruikt gekoppeld aan die gravatar. Als alles klopt moet je dat toch echt zelf gedaan hebben.

Seya

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 12:30 PM
Seya

Willen jullie meer openheid? Dit is mijn foto volledig:

Ik werk als loopbaanbegeleider op een regionale school. Heb ook sociale academie gedaan en daarna psychologie gestudeerd. Ik woon in de Polder, niet in Brabant. Ben overigens een heel stuk ouder dan Mr Weski.Ajuus verder

Seya

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 12:35 PM
Seya

Okee ik zal die foto meteen proberen eraf te krijgen, mijn ega heeft weleens van die grapjes. Thnx

Jabir

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 12:36 PM
Jabir

Ik houd het helemaal niet tegen je hoor, voor mijn part ben je Batwoman. Maar wat ik me nu wel afvraag, is hoe die gravatar bij je naam terechtkwam. Heb je echt nooit een plaatje op die site aan dat email adres gekoppeld?

Seya

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 12:40 PM
Seya

Welke site? Ik zal kijken op mijn email of tie daar staat. Het was voor mij ook een volkomen verrassing. Niet dt ik het zo erg vind, maar laat men dan commentaar voor zich houden. Ik heb mijn eigen kop ook niet gemaakt. Vraag me af hoe anderen eruit zien. Iedereen dicht mij een identiteit toe en zelf houden ze zich van verre, behalve jij Jabir

Jabir

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 01:05 PM
Jabir

Nah, ik probeer gewoon van de feiten uit te gaan en die op relevantie te bekijken….. meestal kijk ik heel lang en probeer van het beste uit te gaan tot ik daar geen mogelijkheid meer toe zie, dan is het verder klaar voor me. Dat had ik bijvoorbeeld erg bij de transformanten. Overigens maakte je mij behoorlijk verdacht en ben ik er behoorlijk zeker van dat je geen psychologe bent. Ken ik het ‘jargon’ zelf te goed voor.

Ondanks al die bedenkingen boeit het me niet voldoende om even dat telefoontje naar die transportfirma in roelofsarendsveen te plegen, waaraan het email adres dat je gebruikt gekoppeld is.

‘who is who’ doet in reaguurpanelen niet echt terzake, reaguursels kan je volgens mij beter op hun inhoud bekijken en de ‘persona’ als onderdeel van die inhoud zien. Mijn gegevens kwamen uit in de transportsector, roelofsarendsveen, kabelaansluiting en dus een constant wisselend ip adres en een persoon die vrij eenvoudig ‘over te nemen’ is. Kost me zeg maar drie seconden. Maakt het me uit? Niet echt, doe wat je wilt.

Eva

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 01:06 PM
Eva

Sorry, ik was even weg. Het was totaal niet als een aanval bedoeld seya, het spijt me zeer dat het zo op je over is gekomen. Ik ben wel wat te direct geweest. En niet zo’n goeie reaguurder, beetje lui en vaag. Mijn oprechte excusses. Ik ben iemand die graag zo min mogelijk in conflict komt met mensen, zelfs als ze totaal andere denkbeelden zouden hebben zal ik eerder de dialoog proberen te vinden.

Ik heb geen foto van mezelf voor handen op de computer volgens mij. Overigens ben ik Querine, maar op de een of andere manier is het nu eenmaal fijner om op internet niet aldoor je eigen naam te zien staan.

Dank je voor jou openheid, ik schrok wel even toen ik zag dat je boos was geworden van het visje dat ik zo spontaan had uitgegooid, maar kan het ook wel goed begrijpen.

Frederique

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 01:09 PM
Frederique

Seya@, het is gewoon leuke dat je er weer bent, met welk, of helemaal geen, hoofd dan ook ! Verder ben ik best jaloers of Gwen en Jabir, ik zou ook zulke stukje willen kunnen schrijven, ben het haast altijd met ze eens, heb helaas deze gave niet zo. Nogmaals Jabir@ over BN deStem, ik blijf ze inderdaar redelijk pro Transformanten vinden, al bij hun eerste bezoek/verslag (ergens vorig jaar toen de OdT net naar buiten traden) waren zij zeer te spreken over de geloofsgroep. Zat vanochtend nog even aan RB te denken en zag een overeenkomst met een octopus, de tentakels eerst als een omarming (beloning) om de mensen, dan ineens aan trekken, lichtelijk verstikkend (bestraffing) waarna geestelijke beinvloeding volgt, het spuiten van inkt doen de slachtoffers dan zelf in wrede brieven naar de mensen in de Matrix ! Hoop van harte dat het OM het verdere onderzoek ook op RB zal richten, is, m.i., toch de stichter van een hoop kwaad, heeft denk ik ook Eric S. gekregen waar die nu is Dus Gwen en Jabir, en hopelijk ook weer Seya, blijf reaguren !!!!

Seya

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 01:15 PM
Seya

Test, Even een ander emailadres proberen. (dan verschijnt er misschien weer een andere foto, ben ik bang ;))

Seya

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 01:17 PM
Seya

@Jabir, Wie zegt nu weer, dat ik psychologe ben??? Ik heb een gerichte post HBO opleiding gedaan mbt psychologie loopbaanbegeleiding. Ik mag testen afnemen enzovoorts…

Seya

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 01:22 PM
Seya

Ik val bijna van mijn stoel @Jabir. Toch iets niet goed gecheckt hoor. Roelofarendsveen??? Mijn ega werkt al jaren in een ziekenhuis. We wonen al 32 jaar in Almere en sinds ik internet heb, heb ik hetzelfde IP adres, niks dynamisch. Maar goed nu weten jullie zat over mij. Evenals de orde inmiddels dus…Zal mijn kogelvrije vest aantrekken als ik naar Appie ga.

connie

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 02:41 PM
connie

Jabir@- de rechtbank verslaggever heeft een prima verslag geschreven van de gebeurtenissen bij de rechtbank te Rotterdam op 10 maart j.l. Wat mij betreft moet hij blijven!

Gwen@ jouw bijdragen van 11 maart geven nog eens een compact verslag van hetgeen zo al leeft in de compound en de gevolgen voor hen die in de matrix leven. Kort en bondig – prima!

Het is toch wel zeer opmerkelijk dat een groep uit Brabant , middels intimidatie en angst, zich pretendeert voor te doen als een religieuze beweging , die probeert zo dicht mogelijk de levenswijze van Jezus Christus te benaderen. Het klinkt allemaal zo aardig, maar is het dat ook? Als Jezus Christus van bovenaf kon waarnemen, waar ze bij de Orde der transformanten allemaal mee bezig zijn , dan zou het mij niet verbazen , als HIJ daarvan ging vloeken!

Gwen

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 06:52 PM
Gwen

Dank je Frederique en Connie!

Het stuk in BN De Stem waar jij naar verwijst Jabir vind ik ook raar, kwa insteek en titel dan. Een luie journalist die niet verder kijkt dan zijn neus lang is denk ik dan.

Maar dit volgende stuk vind ik ronduit belachelijk:

http://www.bndestem.nl/regio/ettenleur/4646874/Feiten-over-moordaanslag.ece

Een selectieve ‘opsomming’ die absoluut geen meerwaarde vormt! Want ze hebben nog héél wat andere feiten die ter zitting naar voren zijn gekomen, niet vermeld. Dus wat willen ze nu eigenlijk met deze vier regels bereiken?

Denk niet dat de lezer hierop zit te wachten, want het voegt niets toe.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 08:59 PM
Jabir

Het Reformatorisch dagblad sluit uit dat de transformanten er niet mee te maken hebben.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 12th, 2009 at 09:06 PM
Jabir

Komt op mij wat gefrustreerd over om een keurig reaguursel van me van de bn de stem site weg te bannen en dan toch vier van die zinnetjes neer te zetten. Of de schrijver van dat stukje heeft zitten slapen tijdens de zitting, of hij/zij was er nog niet eens. Het klopt ook niet, want zoals het RD terecht aangeeft, is het als je de verlenging van het voorarrest goed begrijpt een gepasseerd station om te denken dat de transformanten er niet mee te maken hebben zoals ze volgens de officier op ‘leugenachtige en ongeloofwaardige wijze” stellen. BN de Stem begint idd steeds meer op een soort eenzijdige spreekbuis van de transformanten te lijken.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 13th, 2009 at 09:39 AM
Jabir

Enerzijds houden ze bij het RD niet van Vincent de vampier, anderzijds zijn ze voldoende ‘bevindelijk’ om hun eigen conclusies te trekken over de transformantenzaak.

Corry Samma

  HOMEPAGE  | March 13th, 2009 at 02:05 PM
Corry Samma

Het is inmiddels duidelijk geworden dat je over deze leefgemeenschap geen kritiek mag leveren of je eigen ervaringen vertellen. Er worden door een advocaat dreig-/sommatiebrieven gestuurd naar webmasters en families, vrienden/kennissen van de transformanten om alles van de site af te halen en nota bene financiele genoegdoening te eisen wegens laster of onrechtmatige uitlatingen; dit terwijl er een rechtzaak gaande is tegen 3 verdachte leden uit deze orde wegens een mislukte moordaanslag. Is dit geen vreemde zaak? Vraagt niemand zich dan ook niet af wat er daadwerkelijk binnen de orde gebeurt met de onschuldige vrouwen en kinderen? Vele technieken zijn bekend op diverse sites. Wordt het niet de hoogste tijd een diepgaand onderzoek in te stellen naar deze sekte, en naar de psychische toestand van de onschuldige transformanten? Ik dacht ‘t wel!!

Seya

  HOMEPAGE  | March 13th, 2009 at 03:15 PM
Seya

Hey ik zie @Jabir zijn koppie ook!

Corry

  HOMEPAGE  | March 13th, 2009 at 03:34 PM
Corry

Jullie mogen er allebei wezen.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 13th, 2009 at 04:20 PM
Jabir

Nah, als ik mn teksten teruglees vind ik dat het bij tijd en wijle beter kan, maar ben helaas soms wat te slordig. Kijk ik net die laatste zin niet meer na. Maar tegelijk moet ik hier natuurlijk ook mn brood verdienen, volgens mij is dat dan eindelijk gelukt .. ik vind m wel boemlauw, nu maar hopen dat ze veel studenten werven :-)

Seya

  HOMEPAGE  | March 13th, 2009 at 04:30 PM
Seya

Nou @Jabir dat valt wel mee hoor, dat enkele typfoutje of slordige zinnetje moet men maar op de koop nemen. Ik vind het trouwens helemaal niet belangrijk, het gaat om de inhoud. En brood op de plank is net zo belangrijk. Ik ben er af en toe weken niet, dan staat mijn hoofd er niet naar, maar soms ook pakken met werk mee naar huis. In dat opzicht moet iedereen zich zo vrij mogelijk voelen om te reageren, mét of zonder foutjes.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 14th, 2009 at 11:24 AM
Jabir

Nog wat transformanten nieuws uit de internet bode .. het lijkt erop dat dit uiterst relevante medium ook op de lijst van transformantencontactjes staat.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 14th, 2009 at 03:40 PM
Jabir

Wat ik me wel nog steeds afvraag,is of Robert Baart uberhaupt nog leeft. De transformanten zeggen wel dat hij ‘ondergedoken’ is, maar uit buurtonderzoek en trouwens ook uit uitspraken van transformanten zelf kwam duidelijk naar voren dat Marla en Robert veel behoorlijk ‘psycho’ klinkende ruzies hadden, die door de hele buurt klonken. Als je goed kijkt naar het gezicht van Marla tijdens het interview met netwerk, zie je dan ook telkens dat ze wel leuke dingen over Robert zegt, maar dat ze dan tijdens het zeggen van die leuke dingen allemaal micro expressies afgeeft, die haat en minachting van Robert uitdrukken.

Letten op die expressies van maximaal een kwart seconde heb ik trouwens op school geleerd en kan ik goed, eigenlijk omdat ik adhd heb en me daarom vaak meer opvalt (dopamine gebrek = minder filter). Maar vertraagd afspelen van die beelden en beter kijken dan luisteren helpt veel. Moet je voor de grap eens beelden van het hele scala aan menselijke emoties verzamelen en daar dan stills van marla’s gezicht naast leggen als ze het over robert heeft.

In mijn persoonlijk contact met haar heb ik dat ook bestudeerd en was ze consistent in het ‘flashen’ van die minachtende en hatende micro expressies als de naam Robert Baart viel. Daarnaast gaf ze sneller antwoord op vagen over zijn ‘whereabouts’ dan op andere vragen. Zo snel antwoord geven op zo’n vraag doe je alleen als je een leugen van tevoren ingestudeerd hebt en ‘ervan af’ moet. Als iemand een leugen moet improviseren doet hij er trouwens juist langer over. Observaties als deze zijn in het amerikaanse rechtsstelsel tegenwoordiger al geldiger dan een leugendetector, omdat micro expressies met maar een middel onderdrukt kunnen worden en dat is botox ;-)

Dat hij ondergedoken zou zijn, is wat mij betreft een iets te convenient verhaal waar de leugen van afdampt (wel vaker bij de transformanten het geval, zoals ook de officier van justitie had opgemerkt), want dan hoef je natuurlijk nooit te verklaren hoe hij nou ineens verdwenen zou zijn, Creëer vervolgens een iets overzichtelijker ‘drama’ in een andere richting en je hebt de perfecte moord op een sekteleider voor elkaar. Ik zeg niet dat het zo is, maar hoe langer ik met deze zaak bezig ben, hoe meer de intuïtie me bekruipt dat hij gewoon dood is en dat het verhaal dat we nu meemaken er eigenlijk is om dat te verhullen.

Da’s pas para ;-)

Jabir

  HOMEPAGE  | March 14th, 2009 at 03:57 PM
Jabir

Misschien verbergt die ‘mislukte’ moordaanslag wel iets anders

lisa

  HOMEPAGE  | March 14th, 2009 at 08:43 PM
lisa

Ik hoop dat justitie op zoek gaat naar RB.

Eugene

  HOMEPAGE  | March 14th, 2009 at 09:48 PM
Eugene

Het is reeds lang bekend dat veel vragen onbeantwoord blijven, maar ook dat er vele duistere zaken hierin een rol spelen. Het blijft vreemd dat slechts 1 persoon steeds als woordvoerster namens de transformanten aan het woord is en blijft. Ik hoop dat de justitie verder kijkt dan de gepleegd moordaanslag.

barf

  HOMEPAGE  | March 15th, 2009 at 07:48 PM
barf

Hallo Jabir, als ik het goed begrijp noem jij je ook Pennywise en heb je een stukje geschreven over een weekendstage bij de transformanten?

Jabir

  HOMEPAGE  | March 15th, 2009 at 08:03 PM
Jabir

Want?

connie

  HOMEPAGE  | March 16th, 2009 at 12:40 PM
connie

Corrv Samma@

Helemaal mee eens! Het is toch onvoorstelbaar dat deze groep ongestoord door kan gaan , met als zeer zwakke rugdekking de eigen belevenis van een zogenaamde geloofsbeweging! Er mag veel in dit land , maar dit gaat te ver!

lisa

  HOMEPAGE  | March 16th, 2009 at 09:29 PM
lisa

ik ben het eens met jullie Corry en Connie. Maar wie moet ze tegenhouden, wie moet er een onderzoek instellen? Vorig jaar rond deze tijd werd er op Spraakloos al geschreven dat er nu toch echt iets moest gebeuren. Er is inmiddels genoeg gebeurd maar de Orde blijft bestaan en RB is nog steeds onvindbaar.

Eva

  HOMEPAGE  | March 16th, 2009 at 11:06 PM
Eva

Ja, waarom zou iemand geheel niets meer van zich willen laten vernemen, in zo’n mate als hij nu uit beeld is. Ik heb geen van hen iets horen zeggen als robbert zegt, of robbert heeft gezegd of gedaan. Robbert zegt of doet al een hele tijd niets meer.

@barf, kwam je een beetje hengelen in de vijver van troebel water en heb je nou nog wat watervrees?

Of ben ik volledig niet up to date en is barf een bekende, en kwam zijn vraag hier niet als een blauwe ochtendschits langs flitsen?

Frederique

  HOMEPAGE  | March 17th, 2009 at 04:36 PM
Frederique

Zolang niemand naar de politie stapt om aangifte te doen tegen hetzij de Orde hetzij tegen een persoon binnen de Orde, zal er m.i. niets gebeuren. Alleen met berichten op internet en de (schrijvende) pers zal niemand aktie kunnen/willen ondernemen.

Ja Eva, vreemd die Barf, even wat hengelen, maar met verkeerd aas?

Kelly

  HOMEPAGE  | March 17th, 2009 at 05:12 PM
Kelly

De politie is wel degelijk op de hoogte van de praktijken van de orde. Het is niet onwaarschijnlijk dat de orde alles blijft ontkennen. Hopelijk dat na de moordaanslag het een en ander diepgaand onderzocht zal worden.

Hoevenling

  HOMEPAGE  | March 17th, 2009 at 06:02 PM
Hoevenling

@Kelly Hoe weet jij dat zo zeker? ik krijg niet de indruk dat ‘men’ überhaupt ergens actie onderneemt/aan het voorbereiden is.

@ Jabir Het hoort niet onder deze topic en eigenlijk ook niet op deze site maar… “Who the…. is Theodoor Baalman, Seya, Gilbert????”

connie

  HOMEPAGE  | March 17th, 2009 at 08:05 PM
connie

Hoevenling@

Ik denk dat er inmiddels aardig wat informatie is binnen gekomen om de zaak eens uitvoerig te onderzoeken. Vergeet niet dat ten tijde van die politie inval ( 80 man) flink wat materiaal in beslag is genomen voor verder onderzoek. Dit betreft een zaak die tot de bodem moet worden uitgezocht.Niet alleen de moordaanslag te Rotterdam staat hier ter discussie. Ook andere zaken, die leiden tot een bepaald gedrag,verdienen de aandacht. Er zullen vast nog wel dingen op het vuur staan. Zeker nu we toch een tipje van de sluier hebben mogen optillen.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 17th, 2009 at 08:24 PM
Jabir

@Hoevenling: ik weet niet wie het zijn eigenlijk, maar aan zo’n stukje als dat van Baalman hoef ik natuurlijk weinig toe te voegen, spreekt verder voor zichzelf. Er spelen ook constant een soort ‘onderhuidse’ verwijzingen naar wat ik als 1 op 1 situaties zou willen beschrijven. Blijkbaar voelen bepaalde mensen zich enorm belazerd door me, hoewel die mensen toch echt probeerden mij te belazeren.

‘Snake Oil’ verkopers van de allerlaagste garnituur kunen natuurlijk best een beetje giftig worden als ze in hun eigen spelletje verslagen blijken te zijn.

Het lijkt er wat mij betreft een beetje op alsof seya al een hele tijd een rol speelde, met als klap op de vuurpijl natuurlijk dat ongeloofwaardige ‘gravatar’ verhaal.

En Gilbert de ‘echtgenoot’, het heeft allemaaliets triests….

Eva

  HOMEPAGE  | March 17th, 2009 at 11:13 PM
Eva

@hoevenvrouwmanling, hoe zou jabir denkt u dan moeten weten wie al zijn reaguurders zijn? Ze komen zich niet eerst aan de deur voorstellen uiteraard, net als u niet.

Hoevenling

  HOMEPAGE  | March 17th, 2009 at 11:26 PM
Hoevenling

@Eva, ik bedoel uiteraard niet dat ik alle NAW’s graag ken, liever niet zelfs. Maar Jabir weet meer dan wij, hij heeft onze ip’s. Het schijnt dat die wel eens veranderen bij deze en gene. Ik vraag me dus af hoe oprecht deze personen op div. topics reageren. Jabir schijnt aan die oprechtheid te twijfelen, ziet/leest tussen de regels door andere dingen dan die wij lezen. Dit vertroebeld ;-) hier en daar de lijn bij bepaalde topics, ook op andere sites. Het lijkt me handig als ik weet vanuit welk perspectief ik bepaalde reaguursels bereaguur. That’s all…

Hoevenling

  HOMEPAGE  | March 17th, 2009 at 11:37 PM
Hoevenling

Oeps: vertroebelt

Corry

  HOMEPAGE  | March 18th, 2009 at 12:00 AM
Corry

lijkt mij een (pro-)transformant die hoeven-ling, die snel even zijn foutjes weet te corrigeren.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 18th, 2009 at 12:51 AM
Jabir

Ik denk dat identiteit iets heel anders is op het web en ben al jaren geleden gestopt me druk te maken om wie wie is. Persona’s zijn inwisselbaar en nauwelijks te controleren.

Niettemin vreemd dat er telkens zo benadrukt wordt dat ik over ip adressen zou beschikken, want iedereen met een website heeft zulk soort gegevens. Net of ik alle ip adressen van mensen zou gaan nakijken.

Natuurlijk is een stel heel domme mensen bezig met te proberen iets ‘tegen’ me te doen. Het is alleen zo zwakbegaafd en ineffectief wat er geprobeerd wordt, ik hoef er niet eens moeite voor te doen en vind dat gespartel ergens zelfs wel vermakelijk. Hoe ver kan je gaan in het graven van je eigen graf, vraag ik me telkens weer of als ik dat stelletje gehersenspoelde dombo’s in actie zie.

Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat die niet zoveel in Darwin zien, want in principe zijn ze natuurlijk kandidaat voor een award

Hoevenling

  HOMEPAGE  | March 18th, 2009 at 08:52 AM
Hoevenling

@ Jabir Natuurlijk check je niet ieder ip-adres, maar van enkele heb je dat blijkbaar wel gedaan.

@ Corry Als je in Hoeven woont en van je dorpsgenoten hoort hoe transformanten zich soms opstellen als buren, dorpsgenoten je bij voorbaat géén pro-transformant. Vreemde conclusie wordt hier getrokken. Zodra je ogenschijnlijk kritisch wordt, ben je pro-transformant?

Jabir

  HOMEPAGE  | March 18th, 2009 at 09:52 AM
Jabir

@hoevenling:

Het doet een beetje denken aan het verdachtmaakspelletje van seya, misschien dat daarop gereageerd wordt. Waarom zulk rare paranoia aanwakkeren? Want vanzelfsprekend heb ik google analytics op mn site, net als iedere andere website en boeien de hoeveelheid unieke hits me trouwens vooral. Ik ben helemaal geen beveiligings expert hoor, maar maak graag mooie websites die het goed doen. Zoals deze

Als iemand zulke uitspraken leest @hoevenling en zich afvraagt wat het belang zou zijn, kom je natuurlijk al snel bij de transformanten uit. Misschien dat het commentaar daaruit voortkomt?

ik heb te maken gehad met twee hackpogingen tot dusverre en net als bij madbello worden specifieke onderwerpen gespamd. Inmiddels heb ik een bedrijfje ingehuurd om daar maatregelen tegen te treffen, vandaar trouwens ook even wat minder content. 19 maart gaat de knop om naar de nieuwe versie, maar daar merken jullie weinig van. Zet meteen ook wat ontwerp puntjes op de i, voeg een twitter dingetje toe en als redacteur vind ik het erg leuk dat ik dalijk scribefire kan gebruiken.

Sorry hoor, maar ik interesseer me echt meer voor redactie, goed ontwerp, communicatie en andere dingen dan beveiliging. vandaar dat ik daar nu een bedrijfje voor inhuur, want er zijn elementen die dit blog kapodt willen en daar houd ik natuurlijk wel rekening mee.

Jabir

  HOMEPAGE  | March 18th, 2009 at 10:43 AM
Jabir

Maar waar waren we gebleven? Oh ja, dat Robert Baart best wel eens dood zou kunnen zijn toch? Het zou me nog steeds niets verbazen en eerlijk gezegd vind ik het volstrekt ondenkbaar dat Baart zich zo lang gedekt zou houden. Als hij nog leeft kan je op zijn zachtst gezegd stellen dat Baart volledig disloyaal is aan de transformanten en ze in hun sop gaar laat koken. Dat is toch raar voor een sekteleider die zijn discipelen zogenaamd liefheeft?

Hoevenling

  HOMEPAGE  | March 18th, 2009 at 12:03 PM
Hoevenling

Baart is weg. Smeets is terug.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/115235712/Lid+Orde+der+Transformanten+weer+vrij.aspx

Jabir

  HOMEPAGE  | March 18th, 2009 at 12:27 PM
Jabir

Dank.. Waarvan akte :-)

Leontine

  HOMEPAGE  | March 18th, 2009 at 02:20 PM
Leontine

http://www.youtube.com/watch?v=pX-N0N6z9kc&feature=related

Frederique

  HOMEPAGE  | March 18th, 2009 at 02:49 PM
Frederique

Baart spoorloos, misschien dood ??? Onderzoek naar een grafkistenfabriek in Capelle is misschien een idee? Spullen zat daar lijkt mij, speciaal op maat gemaakt en al!Hoe zou het met de andere voorganger(ster) toch gaan? Ook nog spoorloos? Het was volgens Jabir een serieus meisje en ik denk dan ook dat zij toch wel graag naar school gaat, en geen genoegen zal nemen met maar met de boot onder te duiken….

aziza

  HOMEPAGE  | March 30th, 2009 at 09:42 AM
aziza

Ik probeer t nog een keer… ik denk niet dat hij er niet meer is… als dat wel zo zou zijn dan zou hij zichzelf van het leven hebben beroofd, want de angst is denk ik bij de orde te groot om hem ook maar iets aan te doen. Ik denk dat hij zichzelf tussen de grafkisten heeft gezet. Ik weet nog goed dat ik daar van hem een rondleiding kreeg…daar kun je je echt goed verstoppen!

aziza

  HOMEPAGE  | March 30th, 2009 at 09:42 AM
aziza

Ik probeer t nog een keer… ik denk niet dat hij er niet meer is… als dat wel zo zou zijn dan zou hij zichzelf van het leven hebben beroofd, want de angst is denk ik bij de orde te groot om hem ook maar iets aan te doen. Ik denk dat hij zichzelf tussen de grafkisten heeft gezet. Ik weet nog goed dat ik daar van hem een rondleiding kreeg…daar kun je je echt goed verstoppen!

Frederique

  HOMEPAGE  | March 30th, 2009 at 12:59 PM
Frederique

Hallo Aziza@, dat is een tijdje geleden ! Goed dat je er weer even bent, en dan meteen met een eigen ervaring die het geloofwaardig maakt dat RB toch nog ergens onder het AP zit …. Waarom toch in credesnaam? Zou hij er nog immer van overtuigd zijn dat hij gevaar loopt? M.I. kan dit toch echt alleen vanuit de Orde zijn, ondanks dat Aziza@ denkt dat de mensen binnen de Orde angst voor RB hebben (dat zijn er denk ik best wel veel) zullen er toch ook een paar zijn die de afwezigheid van RB zullen aangrijpen om de ,,macht,, naar zich toe te trekken, en er dan niet voor zullen schromen om RB ,, Sprakeloos ,, te maken, maar nogmaals, dit is mijn idee !

connie

  HOMEPAGE  | March 30th, 2009 at 03:28 PM
connie

.Frederique@

Er zijn leiders die over hun graf regeren, die zo,n verwoestende , medogenloze indruk hebben achter gelaten dat ze een duidelijke stempel op het hele gebeuren hebben gedrukt. Conservatieve schattingen zeggen dat er wereldwijd wel meer dan 10.000 destructieve sekten zijn. Nou dan kun je je borst wel nat maken. De criteria waaraan deze groepen moeten voldoen , zijn genoegzaam bekend.Zij proberen alle uit hetzelfde boek te zingen,wat niet wil betekenen dat zij alle de maat weten te houden. Erger nog er zijn ook groepen die vals zingen. Kortom veel categorieën , die niet om aan te horen zijn!

lisa

  HOMEPAGE  | March 30th, 2009 at 06:28 PM
lisa

Hallo Aziza, ik dacht dat ik de enige was die een rondleiding door de grafkisten fabriek heb gekregen maar het schijnt een standaard iets te zijn van Dhr Baart.En inderdaad, genoeg plekken om je te verstoppen.

Leontine

  HOMEPAGE  | March 30th, 2009 at 10:51 PM
Leontine

Hé dames! Ik voel mij wel gediscrimineerd, hoor! Ik ben niet verder dan het kantoortje met de glazen tafel en dat indianenbeeld geweest!

aziza

  HOMEPAGE  | March 31st, 2009 at 12:51 PM
aziza

@frederique ja das lang geleden he….Maar ik volg alles op de voet hoor! En zo nu en dan meng ik me in de gesprekken…Tja, voorbeeld doet volgen he, daarom weet ik ook zeker dat RB niet onder zeil is. Als je een voorbeeld hebt waar je enorm tegenop kijkt dan zal je alles doen om in de gratie te geraken. Maar wat ik me afvraag is hoe het nu gaat met Frits B. Is hij monddood en vleugellam gemaakt of gaat hij de strijd met OdT weer aan?

aziza

  HOMEPAGE  | March 31st, 2009 at 12:51 PM
aziza

@frederique ja das lang geleden he….Maar ik volg alles op de voet hoor! En zo nu en dan meng ik me in de gesprekken…Tja, voorbeeld doet volgen he, daarom weet ik ook zeker dat RB niet onder zeil is. Als je een voorbeeld hebt waar je enorm tegenop kijkt dan zal je alles doen om in de gratie te geraken. Maar wat ik me afvraag is hoe het nu gaat met Frits B. Is hij monddood en vleugellam gemaakt of gaat hij de strijd met OdT weer aan?

aziza

  HOMEPAGE  | March 31st, 2009 at 01:04 PM
aziza

het is niet dat ik mijn mening nou zou graag dubbel wil zien hoor! Sorry, maar ik ben nogal ongeduldig van aard…..ik moet gewoon maar 1x drukken..

Frederique

  HOMEPAGE  | March 31st, 2009 at 07:38 PM
Frederique

Zou de fascinatie van RB voor grafkisten misschien komen doordat hij daar voor het eerst door Marla is verleidt? Ik bedenk maar iets, want ik kan mij een leukere omgeving voorstellen om indruk te maken…..

Geen idee mbt Frits B, maar hij zal toch wel getuige zijn ?? Misschien weet Jabir wat meer, die was in ieder geval bij de laatste hoorzitting/rechtzaak.

lisa

  HOMEPAGE  | March 31st, 2009 at 09:07 PM
lisa

De grafkistenfabriek is van de familie van Marla. En ik denk dat Frits B zich schuil en veilig houdt, het lijkt me dat je leven volledig op z’n kop staat als je een moordaanslag overleeft.

piet

  HOMEPAGE  | March 31st, 2009 at 11:26 PM
piet

oh, dus als er echt iemand om zeep wordt gebracht, dan kan dat dus makkelijk en ongemerkt daar in de grafkistenfabriek in de koeling bewaard blijven. Of zie ik het verkeerd?

Leontien

  HOMEPAGE  | April 1st, 2009 at 10:37 AM
Leontien

Dit is allemaal giswerk, en, denk ik persoonlijk, gaanderweg weer in de richting van elkaar ophitsen. Laten we ons nou maar bi de feiten houden, voordat ook deze site gesloten wordt! De feiten zijn al erg genoeg.

lisa

  HOMEPAGE  | April 1st, 2009 at 08:10 PM
lisa

Dank je wel Leontine, je hebt helemaal gelijk.

Jabir

  HOMEPAGE  | April 1st, 2009 at 09:44 PM
Jabir

Dank Leontine, het reguleert zichzelf zo te zien :-)

Frederique

  HOMEPAGE  | April 3rd, 2009 at 08:00 PM
Frederique

Leontien@Jabir@ hoezo ophitsen? En weet Leontine niet meer hoe zij haar naam moet schrijven ? Leontien, is dit dezelfde als Leontine….. Het is m.i. een poging om de OdT een beetje belachelijk te maken en helemaal niet de bedoeling om op te hitsen of wat dan ook voor enge toestanden op te roepen, een beetje leut mag toch nog wel? En wat is er leuter dan een grafkistenfabriek te combineren met de praktijken van RB met zijn slachtoffers??? Okay, wij zullen nu maar weer serieus zijn en alleen maar degelijke aantijgingen tav OdT en RB melden !

Hoevenling

  HOMEPAGE  | April 3rd, 2009 at 10:35 PM
Hoevenling

Zo maar een vraagje wat oppopt en ik stel em meteen maar: Weet iemand mischien waar de roots van R.M. Baart liggen? Of mag ik me deze vraag niet hardop stellen?

@Frederique, een beetje relativeringsvermogen (lees: humor) is inderdaad best wel eens nodig.

Jabir

  HOMEPAGE  | April 4th, 2009 at 12:00 AM
Jabir

@hoevenling: dat was dus wel vreemd, want tijdensns geprekken kwam naar voren, dat zijn ‘roots’ dus bij mij om de hoek bleken te liggen. Ik heb heel lang op de Nieuwe Binnenweg (het goeie stuk ;-) vlakbij het Westerpaviljoen gewoond en hij woonde daar dus om de hoek. Volgens mij is de kans zeer groot, dat Robert Baart en ik in dezelfde kraamkliniek op de Henegouwerlaan geboren zijn, de ‘Rijkskweekschoolvoor vroedvrouwen’.

Trouwens, ik zie dat het reaguurveldje nu niet helemaal jofel meer is, zet ‘m morgen nog wel wat trug naar links. Als jullie ergens anders iets zien dat niet goed gaat, verneem ik het graag.

Leontine

  HOMEPAGE  | April 4th, 2009 at 11:52 AM
Leontine

What’s in a name, Frederique? Ik had de e en de n per ongeluk omgedraaid. Moet kunnen.

Reaguur maar!

In de commentaren kan je gebruik maken van 'textile'. Kijk voor de mogelijkheden op textile.thresholdstate.com

Naam (verplicht)
Email (wordt niet gepubliceerd)
Website
Reaguursel

TroebelTags


Commentaren

RSS


Recente Artikelen

RSS Artikelen